علمی و فناوری

غوغای دو خواننده مشهور در فضای مجازی به لطف هوش مصنوعی

غوغای دو خواننده مشهور در فضای مجازی به لطف هوش مصنوعی

اگر اخیراً در فضای موسیقی خبرهایی درباره‌ی آهنگ جدید Drake و The Weeknd شنیده‌اید، شاید از دانستن این موضوع شگفت‌زده شوید که کل آهنگ مذکور از جمله شعر آن با هوش مصنوعی ساخته شده است. این آهنگ Heart On My Sleeve نام دارد و کاربری به‌ نام Ghostwriter977 آن را با استفاده از هوش مصنوعی و صداهای قبلی دو خواننده‌ی مذکور تولید کرده و سپس در تیک‌تاک به‌اشتراک گذاشته است.

Heart on My Sleeve فقط در حساب کاربری تیک‌تاک Heart on My Sleeve بیش‌ از ۸ میلیون بازدید داشته است و اگر بازنشرها و انتشار آن را در سایر پلتفرم‌های اینترنتی درنظر بگیریم، میلیون‌ها بازدید دیگر نیز به‌دست آورده است. به‌عنوان مثال، پست توییتری حاوی این آهنگ ۱۸٫۹ میلیون بازدید داشته است.

آهنگ ساخته‌شده با هوش مصنوعی از همکاری Drake و The Weeknd شبیه نمونه‌های واقعی است و کیفیتی عالی دارد. محبوبیت این قطعه به‌قدری افزایش یافته که در پلتفرم‌های موسیقی مثل اسپاتیفای و اپل موزیک نیز دردسترس قرار گرفته و البته صدهاهزار بار استریم شده است.

به‌گزارش ZDNet، آهنگ Heart on My Sleeve به‌دلیل ادعاهای مرتبط با حق‌ انتشار از همه‌ی پلتفرم‌های مطرح پخش موسیقی ازجمله یوتیوب موزیک حذف شده است. گفته می‌شود شکایت‌ها مربوط به حق‌ امتیاز این آهنگ را گروه موسیقی یونیورسال (UMG) مطرح کرده است که با The Weeknd قرارداد همکاری دارد. براساس ایمیل‌های فاش‌شده، این شرکت موسیقی به پلتفرم‌های استریم اعلام کرد که آن دسته از قطعه‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی را مسدود کنند که از موسیقی‌های دارای حق‌ نشر بهره می‌برند.

آهنگ Heart on My Sleeve همین‌حالا هم در بسیاری از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ازجمله تیک‌تاک بازنشر می‌شود و کاربران می‌توانند آن را گوش دهند. علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد شکایت‌های UMG هیچ تأثیری روی Ghostwriter977 نگذاشته است و او همچنان ویدئوهای مربوط به آهنگ ساخته‌شده با هوش مصنوعی را در حساب خود نمایش می‌دهد.

این کاربر حتی در بخش بیوگرافی حساب خود پیوندی دراختیار کاربران قرار داده است تا درصورت ممنوع‌شدن آهنگ در تیک‌تاک، بتوانند همچنان به آن گوش دهند. Ghostwriter977 در یکی از ویدئوهای خود می‌گوید: «سال‌ها به‌عنوان نویسنده‌ای ناشناس فعالیت کرده‌ام و سود اصلی به جیب شرکت‌های موسیقی سرازیر شد و دستمزدی دریافت نمی‌کردم؛ اما آینده این‌جا است.»

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا