آذربایجان غربی

غیرفعال بودن ۲۲۶ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی / جزو استان‌های شاخص احیای واحدهای صنعتی راکد هستیم

غیرفعال بودن ۲۲۶ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی / جزو استان‌های شاخص احیای واحدهای صنعتی راکد هستیم

به گزارش برگزیده آذربایجان‌غربی، امیر شهسوار در جمع خبرنگاران گفت: استان آذربایجان‌غربی ۲۱ شرکت صنعتی و ۱۶ ناحیه صنعتی دارد و در این نواحی و شهرک‌ها، ۱۵۴۶ واحد تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۲۰ واحد فعال و ۲۲۶ واحد غیرفعال در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان هستند، افزود: ۲۷ هزار و ۳۸۲ نفر اشتغال در ۱۵۴۶ واحد و نواحی صنعتی استان فعالیت دارند و برای این واحدها ۵۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان‌غربی، مهم‌ترین دلایل غیرفعال یا راکد بودن واحدهای استان را عدم تامین نقدینگی، عدم تامین مواد اولیه، بازاریابی، صادرات و تحریم عنوان و اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های شاخص در احیای واحدهای صنعتی راکد است.

شهسوار درخصوص مهم‌ترین اقدامات شش ماهه اخیر گفت: در راستای توسعه خدمات زیربنایی در شهرک و نواحی صنعتی استان، ۱۵ هزار تن آسفالت، ۴۰ هزار مترمکعب جدول گذاری و ۳۰۰ هزار مترمکعب عملیات زیرسازی انجام شده ضمن اینکه عملکرد مناسب در نهضت آسفالت و بهبود وضعیت و سیمای شهرک‌های صنعتی، موجب رضایت واحدها شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام گرفته، سندهای ثبتی و تفکیکی واحدهای صنعتی و تولیدی استان به میزان ۸۰۰ هکتار دریافت شد که عمده مشکل شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دریافت تسهیلات تا حدود زیادی حل شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان‌غربی افزود: راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک کسب و کار در استان برای اولین بار در سطح کشور و با هدف معرفی خدمات و همیاری واحدها و طرح‌های صنعتی استان از دیگر اقدامات شاخص در نیمه نخست امسال بوده است.

شهسوار گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی بین حد فاصل شهرک صنعتی فاز یک و دو وجود دارد که در حال تلاش هستیم در صورت استفاده از اراضی مذکور، شهرک‌های صنعتی یک و دو و اراضی اطراف را به قطب صنعتی ارومیه تبدیل کنیم.

همچنین معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در بخشی از این نشست اظهار کرد: از ۹۹ شرکت دانش بنیان استان، ۵۶ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر و امسال ۹ مجوز حضور واحد دانش‌بنیان جهت استقرار در شرکت صنعتی استان صادر شد ضمن اینکه در سال جاری ۲۲ واحد راکد و مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگشتند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا