کهگیلویه و بویراحمد

فاجعه فرهنگی در دولت قبل رخ داد/سازمان بازرسی مقابل سند ۲۰۳۰ ایستاد

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری معاون بازرسی کل کشور در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جایگاه نمایندگی ولی فقیه رفیع است و هم شأن امام انقلاب بوده و معتقدیم که باید در هماهنگی کامل و همراهی با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه حرکت کنیم.

معاون سازمان بازرسی کل کشور در همین خصوص گفت: در استان‌های مختلف کشور که حضور داشته‌ایم هر مجموعه‌ای از بازرسی که ارتباط خود را با نماینده ولی فقیه بیشتر کرده و در هماهنگی بیشتری هستند عملکرد قوی‌تری داشته‌اند زیرا دفاتر نماینده ولی فقیه ملجأ و مأمن مردم هستند و همه طبقات مردمی با آنها در ارتباط بوده و مردم حرف دل خود را با نماینده ولی فقیه و دفتر آنها در میان می‌گذارند.

وی افزود: در صورتی که سازمان بازرسی ارتباط بیشتری با دفتر نماینده ولی فقیه داشته باشد حرف مردم را نیز بهتر و بیشتر خواهد شنید.

انصاری در ادامه اظهارات خود در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: توصیه ریاست قوه و ریاست سازمان بازرسی از بازرسی‌های کشور این است که ارتباط خود را با نماینده ولی فقیه و امامان جامعه بیشتر کرده تا حرف مردم را بهتر بشنوند استانهایی که دور از مرکز بوده و از امکانات کمتری برخوردار هستند کمبودها و مشکلات بیشتری دارند که ضروری است به مردم نزدیکتر باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم مشکلات زیادی دارند و از نزدیک باید این مشکلات را دید به دیدار خود از منزل چند معلولی در تهران اشاره کرد و گفت: باید به چنین خانواده‌هایی سری بزنیم تا عمق مشکلات را بیشتر پی ببریم متاسفانه گاهی از چنین وضعیت‌ها بی خبر هستیم در صورتی که امکان ارتباط با مردم همیشه وجود دارد.

انصاری یادآور شد: ارتباط با مردم محروم بینش بیشتری به ما می دهد اگر زندگی محرومین را ببینیم قطعاً به مسئولان نهیب خواهیم زد که چه کار هایی انجام نشده است نباید از حقیقت خودمان را دور کنیم.

وی در ادامه افزود: ما مسئولان گاهی اسکناس‌ها را از جیب خودمان به خاطر مزاحمتی که برایمان ایجاد می‌کند خارج می‌کنیم اما خیلی‌ها به دلیل نداری مجبور به شمردن تومان به تومان پول های خود هستند.

معاون سازمان بازرسی کل کشور گفت: علما در استان‌ها تذکرات لازم را به مسئولان بدهند که چه مسئولیتی بر عهده دارند و چگونه باید با مردم برخورد شود باید خود را در معرض تذکر بزرگان قرار دهند و مشکلات واقعی جامعه را از نزدیک بشنوند.

این مسئول در سازمان بازرسی کل کشور گفت: تغییر و تحولی که با تدبیر آیت الله رئیسی شکل گرفت این بود که نظارت جای بازرسی را گرفته زیرا بازرسی یک امر قدیمی بوده و نظارت امری جدید و علمی است که می توان قبل از تخلف و جرم مدیر دستگاه اجرایی را هدایت کنیم.

وی گفت: گاهی با یک نامه می‌توان از وقوع یک جرم بزرگ جلوگیری کنیم که این قاعده نظارتی است و خوشبختانه مسئولان نظارت پذیری دارند.

معاون بازرسی کل کشور افزود: در این دوره قوه و بازرسی نقش پررنگ تری در جامعه پیدا کردند و به ابعادی از مسئولیت‌ها پرداختیم که قبلاً سابقه نداشته است مثلاً در بحث اشتغال یا تعطیلی صنایع و کارخانجات رئیس قوه خود از نزدیک بازدید ها و نظارت ها را شروع کرده و برای گره‌گشایی از اقتصاد وارد عمل شده است.

این مسئول افزود: توجهی که اخیراً در ماموریت پیدا شده ظرفیت‌ها را بالا برده همچنین بیشتر به سوی نظارت محتوایی رفتیم محصولات دستگاه های فرهنگی مثل سینما کتاب و چاپ را مورد توجه قرار دادیم که در دولت قبل متاسفانه فاجعه عظمایی در این حوزه ها رخ داده بود برای مثال به وزیر سابق ارشاد گفتم حتی یک ربع در برخی برنامه‌های فرهنگی نمی‌توان دوام آورد چرا باید برنامه‌ای که با امکانات نظام جمهوری اسلامی اجرا می شود چنین وضعیتی داشته باشد.

انصاری گفت: در آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را متوقف کردیم چرا که در حال اجرا شدن بود سند تحول بنیادین در دستور کار قرار گرفته که ۸ سال تعطیل بود پای کار آمدیم الان ۳۰ درصد سند تحول محقق شده و با انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش امید به اجرایی شدن آن داریم.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا