خراسان رضوی

فارس من| اختصاص ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار برای قنات بهاباد

به گزارش برگزیده های ایران از گناباد، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه ای را با عنوان «از بین رفتن محصولات باغی بهاباد در اثر کم آبی» ثبت کرده و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

موضوع را از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد پیگیری کردیم.

نعمت غفوری کاخکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بهاباد یکی از روستاهای حومه شهر گناباد بوده و دارای یک قنات است که بیشترین خسارت را از سیل اردیبهشت ماه سال جاری دید.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: قنات مذکور یکی از ۱۶ رشته قناتی است که در مورخه ۱۵ اردیبهشت  سال جاری دچار خسارت شد ‌‌به دلیل موقعیت زمانی وقوع سیل، در آن زمان اعتبارات سال ۹۹ جذب شده بود ‌و هنوز خبری از اعتبار سال ۱۴۰۰  نبود اما با تدابیر رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از محل منابع داخلی ۲۰۰ میلیون تومان برای قنوات خسارت دیده ‌شهرستان اعتبار اختصاص یافت.

وی افزود: در روزهای اولیه خسارت به قنات مذکور طی دو مرحله ۴۰ میلیون تومان پرداخت  شد، همچنین با پیگیری‌های نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص یافت و به حساب نماینده مالکین قنات واریز شد که متعاقب آن از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری و اسناد خزانه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

غفوری کاخکی با بیان اینکه الان پرونده مربوطه سیر مراحل اداری را تا صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی طی کرده، عنوان کرد: صندوق حمایت منتظر تحویل اسناد خزانه از تهران به استان است  که به محض تحویل به نماینده قنات تحویل خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به اینکه مجموع اعتبار تخصیص یافته به قنات بهاباد تاکنون ۲۹۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: بنا به اطلاع از محل اعتبارات بنیاد برکت نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای قنات مذکور در نظر گرفته شده که هنوز به استان ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: متاسفانه محصولات زراعی روستای بهاباد به دلیل خشک شدن قنات صددرصد از بین رفتند و به باغات روستا بین ۳۰ تا ۸۰ درصد خسارت رسیده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا