قزوین

فارس من| امتحانات دانشگاه علوم پزشکی قزوین، آنلاین برگزار شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، سردبیر مردمی خبرگزاری برگزیده های ایران، با انتشار نامه‌ای در سامانۀ برگزیده های ایران من با عنوان امتحانات دانشگاه علوم پزشکی قزوین، آنلاین برگزار شود، دلایل خود را برای برگزاری آنلاین امتحانات دانشگاه اعلام کردند.

در این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است: ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با توجه به موارد زیر خواستار عدم برگزاری آزمون های پایان ترم به صورت حضوری، و برگزاری آزمون ها به صورت مجازی هستیم.

۱.عدم وجود خوابگاه و امکانات کافی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری امتحانات به صورت حضوری.

۲. گسترش سویه جهش یافته جدید کرونا ویروس که واکسن‌گریز بوده، سرایت پذیری به مراتب بیشتری دارد، اورپا را با موج جدیدی از بیماری مواجه کرده و صد البته به زودی به کشور ما نیز خواهد رسید.

۳. ناعادلانه بودن امتحان حضوری برای دانشجویانی که علیرغم تلاش‌های فراوان‌شان برای برگزاری حضوری کلاس‌ها در طول ترم، به علت کمبود امکانات رفاهی و خوابگاهی، فقط آموزش مجازی داشته‌اند.

۴. با توجه به امکان برگزاری امتحانات دانشجویان غیر علوم پزشکی از جمله پیام نور، به صورت مجازی و با توجه به سخت‌تر بودن شرایط دانشجویان علوم پزشکی و ارتباط مستقیم بسیاری از دانشجویان با بیماران کرونایی که هم اتاق شدن این دانشجویان با سایر دانشجویان، می‌تواند خطر سرایت بیشتر کرونا ویروس را به همراه داشته باشد.

۵. مثبت شدن تست بسیاری از دانش‌آموزان، در پی بازگشایی‌های بدون تدبیر کافی، در صورتی که دانش‌آموزان مشکل فضای خوابگاهی را نیز نداشته‌اند!

در آخر دو سوال نیز مطرح است:

۱. در صورت کرونا گرفتن دانشجویان در طول امتحانات، دانشجو چطور توانایی درس خواندن و امتحان دادن را خواهد داشت؟

۲. در صورت فوت دانشجویی، چه نهادی مسئولیت فوت این دانشجو را بر اثر کرونا و به علت حضور در خوابگاه، بر عهده خواهد گرفت؟

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، این پویش تاکنون بی از ۵۰ امضا داشته است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا