اردبیل

فارس من| انجمن کوتاه قامتان با پیگیری‌های قانونی از مزایای خدمات بهزیستی برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، بیش از ۱۷ سوژه با موضوع«کوتاه قامتان» در سامانه یولن من در طی دو سال اخیر ثبت شده است. اشتغال و ورزش کوتاه قامتان بیشترین فراوانی را در بین سوژه‌های ثبت شده به خود اختصاص می‌دهد.

براساس پیگیری‌های انجام شده، پاسخ‌هایی هم از سوی مسؤولان سازمان بهزیستی و هیات ورزش‌های همگانی در خصوص سوژه‌های با حمایت بالا اخذ شده است.

بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در بهمن ماه ۱۳۹۸ در خصوص سوژه‌ای با عنوان«اشتغال مهم‌‌ترین دغدغه کوتاه قامتان» گفته بود؛ تعداد زیادی از کوتاه قامتان استان در کمیسیون‌ پزشکی بررسی و با تایید معلولیت زیر پوشش بهزیستی هستند و از مزایای بهزیستی برای معلولین عزیز بهره‌مند می‌شوند و دیگر کوتاه قامتان با بررسی لازم تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزوده بود: کلیه اشخاص زیر پوشش سازمان بهزیستی اعم از کوتاه قامتان باید در کمیسیون‌های پزشکی وضیعت جسمانی‌شان بررسی شود و در صورتی که افراد تحت پوشش مانند کوتاه قامتان دارای معلولیت باشند شامل مزایایی همچون اعطای وام قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در صورتی که معلولین عزیز استان مشغول کار باشند سازمان بهزیستی تا ۵ سال بیمه این عزیزان را پرداخت می‌کند و در استخدام دولتی کل کشور، معلولین سهم ۳ درصدی دارند.

همین‌طور در خصوص سوژه‌های ورزشی از جمله«ضرورت ایجاد سالن ورزشی برای کوتاه قامتان» نیز رئیس هیات ورزش‌های همگانی وقت، اعلام کرده بود که آماده حمایت از ورزشکاران کوتاه قامت این استان است اما به شرطی که مدیر انجمن کوتاه قامتان لیست جامع و کاملی از جامعه ورزشکاران کوتاه قامت استان تهیه و در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: پس از اعلام وجود مشکلاتی در حوزه ورزش کوتاه قامتان استان از سوی انجمن مربوطه، هیأت ورزش‌های همگانی استان لیست اعضای ورزشکار کوتاه قامتان را از این انجمن در خواست کرد تا آمار دقیق ورزشکاران و رشته‌های ورزشی مشخص شود اما متاسفانه تاکنون هیچ لیستی از سوی این انجمن تهیه نشده است.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان اردبیل تاکید کرد: آماده هستیم تا ضمن مهیا کردن امکانات از جمله سالن‌های ورزشی مختلف برای کوتاه قامتان به شکل رایگان این ورزشکاران را به مسابقات نیز اعزام کنیم.

اما در روزهای اخیر نیز سوژه‌های«چه کسی پاسخگوی مشکلات کوتاه‌قامتان اردبیل است؟» و «چرا مشکلات کوتاه‌قامتان اردبیل دیده نمی‌شود؟» از سوی کوتاه قامتان در خصوص مشکلات اشتغال و ورزش در سامانه یولن من ثبت شده است.

برای پاسخ به سوال اشتغال کوتاه قامتان این بار سراغ علی یعقوبی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل رفتیم. وی اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان به اقتضای توان و قوانین موجود در کنار معلولان ایستاده و حمایت‌های لازم را از این قشر انجام می‌دهد.

یعقوبی بیان کرد: هر مددجو تحت پوشش بهزیستی اگر در جایی مشغول کار شود و یا بیمه خویش فرما داشته باشد این اداره کل هزینه ۱۰۰ درصدی بیمه آن را تا ۳۰ سال متقبل می‌شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه به کارفرمایانی که افراد تحت پوشش بهزیستی را استخدام می‌کنند وام ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: براساس قانون جبران عدم کارایی هر شرکت یا کارخانه که این افراد را به‌کار بگیرد ۵۰ درصد حقوق ماهانه را بهزیستی پرداخت می‌کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: انجمن کوتاه قامتان می‌تواند با پیگیری‌های قانونی و در خواست‌های موجه از این قوانین و مزایا بهره‌مند شود و بهزیستی نیز همه جانبه از آن‌ها حمایت می‌کند.

یعقوبی در خصوص ورزش کوتاه قامتان نیز تشریح کرد: بهزیستی درخواست ورزشکاران را بی پاسخ نخواهد گذاشت و در حد توان خود نسبت به تامین امکانات ورزشی مساعدت انجام خواهد داد و همچنین بهزیستی آماده است بخشی از زمان سالن‌های ورزشی خود را اختیار کوتاه قامتان قرار دهد.

طلوعی، مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) اردبیل نیز در خصوص اقدامات انجام گرفته برای کوتاه قامتان بیان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از کوتاه قامتان استان اردبیل زیر نظر این موسسه بوده و تلاش کرده‌ایم تا در حوزه‌های توانمندسازی، ازدواج و اشتغال یاری‌گر آنان باشیم.

وی افزود: در مناسبت‌های مختلف بسته‌های معیشتی در بین این افراد توزیع شده و اشتغال و مسکن برخی از کوتاه قامتان عزیز نیز پیگیری شده است.

گفتنی است؛ برخی مشکلات مهم و اساسی کوتاه قامتان اردبیل شامل؛ اشتغال، مسکن، ازدواج و … می‌طلبد تا مسؤولان استان و به‌خصوص مسؤولان بهزیستی استان اردبیل توجه بیشتری نسبت به این افراد داشته و در جهت رفع مشکلات آنان همت کنند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا