کرمانشاه

فارس من| انشعابات غیرمجاز آب در محله «آناهیتا» کرمانشاه شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، جمعی از مردم کرمانشاه و اهالی شهرک آناهیات با ارسال درخواستی به سامانه برگزیده های ایران من خبرگزاری برگزیده های ایران، خواستار نصب کنتور آب در این محله شدند چراکه برخی با سواستفاده، در مصرف آب اسراف می کنند.

متن این درخواست بدین شرح است: در استان کرمانشاه و در مرکز استان، محله‌ آناهیتا، خیابان سنائی؛ در چندین کوچه بسیاری از خانه‌ها کنتور آب ندارند و متاسفانه مردم به بهانه‌های واهی در مصرف آب به شدت اسراف می‌کنند. از جمله اینکه هر روز اهالی این خانه‌ها و عمدتاً خانم‌ها اقدام به شستن کوچه می کنند؛ به گونه‌ای که هر روز شاهد هدر رفتن مقدار بسیار زیادی آب تسویه شده هستیم. در شرایط کمبود آب دیدن این صحنه‌ها و اسراف منابع آبی کشور بسیار دردناک است. همه‌ این‌ها در حالی صورت می‌گیرد که برخی از خانه‌ها در این کوچه‌ها کنتور دارند. و این یعنی مامورین آب و فاضلاب استان کاملاً در جریان این مسئله هستند و هیچ اقدامی برای برطرف کردن آن نمی‌کنند.

پیرو این درخواست و پیگیری‌های خبرنگار برگزیده های ایران، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان جوابیه‌ای را ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به درج مطلبی مبنی بر وجود انشعابات غیرمجاز در محله آناهیتا و خیابان سنائی شهر کرمانشاه در سایت برگزیده های ایران من، لازم است توضیحاتی در این زمینه جهت تنویر افکار عمومی ارائه شود.

امروزه استفاده از انشعابات غیرمجاز آب، یکی از پدیده‌هایی است که مسایل و مشکلات متعددی را برای شرکت آب و فاضلاب به همراه دارد و خسارات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از برقراری اینگونه انشعابات، باعث شده که طی سال‌های اخیر این شرکت، نگاه ویژه‌ای به اینگونه انشعابات داشته باشد و برخورد با عاملین برقراری انشعابات غیرمجاز را با انسجام بیشتری، مورد پیگیری قرار دهد.

لازم به توضیح است شناسایی انشعابات غیرمجاز مشترکین خانگی، بر عهده مأمورین قرائت است  که بر اساس شرایط تعریف شده برای انشعاب غیرمجاز، موارد تخلفی را که در حین قرائت کنتورهای مشترکین مشاهده میکنند، به حوزه تخلفات آبفا شهر محل خدمت خود گزارش کرده و حوزه تخلفات اداره، پس از بررسی دقیق با همراهی حوزه مشترکین، موارد را جهت برخورد قانونی به پیمانکار تخلفات ابلاغ می‌نمایند.

(البته در صورت گزارش مردمی در خصوص مشاهده انشعاب غیرمجاز، موارد از طریق پرسنل ذی‌ربط آبفا بررسی و اقدام لازم در خصوص آن بعمل می‌آید.)

بنابراین پس از گزارشات مامورین قرائت در خصوص وجود انشعابات غیرمجاز در محلات فوق پیمایش این محلات در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و پس از شناسایی این انشعابات صاحبان ملک ملزم به پرداخت بهای خدمات مصرفی، جبران خسارت و مجاز کردن انشعابات خود شدند که خوشبختانه بسیاری از اهالی تاکنون نسبت به مجاز نمودن انشعاب خود اقدام نموده‌اند.

لازم به ذکر است یکی از راهکارهای اطلاع‌رسانی در خصوص انشعابات غیرمجاز ارتباط با سامانه تلفنی ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان می‌باشد.

هم استانی‌های گرامی می‌توانند با اطلاع‌رسانی خود کمک شایانی به شرکت‌ آب و فاضلاب استان در شناسایی و رفع استفاده‌های غیرمجاز از آب شرب داشته باشند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا