چهارمحال و بختیاری

فارس من| حفر چاه جدید برای تأمین آب شرب شهر کیان/ چاه جدید به زودی وارد مدار می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، عده‌ای از ساکنان شهر کیان با ثبت سوژه «برطرف کردن کمبود آب شرب این شهر» در سامانه فارس من از این رسانه خواسته‌اند تا پیگیر این موضوع شود.

شهر کیان در فاصله چهار کیلومتری از توابع شهرکرد قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه است.

معاون آبفا چهارمحال و بختیاری درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: با حفر چاه جدید وارد شدن آن به مدار، مشکل آب شهر کیان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرکیان از مردادماه به دلیل  افزایش مصرف، خشکسالی، خشک شدن و کاهش دبی چاه‌ها شهر کیان با کمبود آب شرب مواجه شد.

محمودی افزود: در همان زمان اقدام به حفر چاه جدید با آب‌دهی ۲۰ لیتر بر ثانیه کردیم اما چاه‌های قبلی به دلیل کمبود بارش‌ها و خشکسالی خشک و یا کم‌آب شد.

وی اضافه کرد: کشاورزان منطقه مانع ایجاد حفر چاه جدید در اطراف شهر شدند و مشکلات اجتماعی ایجاد کردند و ما مجبور شدیم در محلی دیگر چاه حفر کنیم.

یک چاه جدید هم در سال آینده وارد مدار خواهد شد

معاون آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چاه جدید امروز وارد مدار خواهد شد، گفت: به دلیل اینکه چاه جدید به طور کامل در سنگ حفر شده است زمان اتمام آن طولانی شد.

وی عنوان کرد: برای حل نهایی مشکل آب کیان چاه دیگری حفر خواهد شد که در سال آینده وارد مدار می‌شود. 

محمودی افزود: تاکنون توانسته‌ایم با کاهش فشار آب و آبرسانی با تانکر میزان مصرف را در شهر کیان مدیریت کنیم.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا