فرهنگ و هنر

فارس من| درخواست‌ها برای ثبت روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز «قهرمان ملی» و پاسخ شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات برگزیده های ایران،‌ مخاطبان این رسانه در سامانه «فارس من» اقدام به ثبت درخواستی با عنوان «روز شهادت سردار سلیمانی به نام «قهرمان ملی» ثبت شود» داشته‌اند که تاکنون ۳۷۰ نفر حامی داشته است.

آمالی، سردبیر این سوژه در متن این کمپین اعلام کرده است: «امسال به مناسبت دومین سالگرد سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فعالیت‌های خودجوش بسیاری توسط گروه‌های مردمی در فضای مجازی مشاهده می‌شود. یکی از این فعالیت‌ها پویش «قهرمان من» است که با دو هشتگ قهرمان من برای فارسی زبانان و HERO در سطح بین‌الملل، توسط جمعی از فعالان انقلابی و ارادتمندان به این دو شهید عزیز در فضای مجازی بازتاب یافته است.

برای تکریم، بزرگداشت و معرفی قهرمانان ملی بهترین روز، شهادت این ابرمرد تاریخ ایران است. جای خالی تکریم فرهنگ جانفشانی و از خودگذشتگی در راه اعتلای ایران و اسلام در فرهنگ عامه و تقویم ایران حس می‌شود و چه روزی بهتر از روز آسمانی شدن این سردار محبوب و رشید ایران.»

وی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار داشت: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم پویش #قهرمان_من را ایجاد کردیم تا ذیل آن به معرفی ابعاد شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی بپردازیم و ان‌شاءالله بنا داریم روز شهادت ایشان را نیز از طریق مجازی قانونی به نام روز «قهرمان ملی» نامگذاری کنیم.

خبرنگار فارس، این موضوع را با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی که مقام رسمی ثبت وقایع در تقویم است، مطرح کرد و این دبیرخانه در پاسخ عنوان داشت: روز شهادت حاج قاسم سلیمانی در همان سال از سوی این شورا به نام «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شد که به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسید. این عنوان خیلی فراتر و گیراتر از عنوان مطرح شده است و در تقویم‌های رسمی کشور نیز ثبت شده است.

سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، دو سردار ایرانی و عراقی جبهه مقاومت، در نخستین ساعات بامداد روز ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا به وسیله تروریسم دولتی این کشور و توسط پهپادهای مهاجم در حوالی فرودگاه بغداد هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرهای گوناگون ایران، رکورد تاریخی جمعیت مشایعت‌کننده را به ثبت رساند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا