تهران

فارس من| درخواست مردم محله کوهسار تهران برای سازماندهی زمین‌های خالی/ شهرداری: رأی ماده ۱۰۰ صادر شده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، تعدادی از اهالی محله کوهسار منطقه ۵ تهران با طرح درخواستی در برگزیده های ایران من با عنوان «سازماندهی زمین‌های کشاورزی منطقه کن»، خواستار جمع‌آوری مراکز خرید و فروش آهن آلات، گوسفند، تهیه غذا، مکانیکی و غیره در زمین خالی واقع در بن‌بست گل بلوار کوهسار شدند. 

کوتاهی مسؤولان شهرداری منطقه ۵ در تعیین تکلیف زمین کوهسار

با صحبت با ساکنان محل، اشاره کردند که این زمین خالی نصف حریم کوچه را اِشغال کرده است، به نحوی که عبور وسایل نقلیه باری و امدادی مانند اورژانس و آتش‌نشانی ممکن نیست. که این مشکل موجب نارضایتی آن‌ها شده است. 

به گفته یکی از اهالی که کمپین مربوطه را در سامانه برگزیده های ایران من ثبت کرده است، حدود سه سال پیش شهردار وقت منطقه ۵ و ناحیه ۲ به این منطقه آمدند و قول مساعدت‌ دادند اما بعد از گذشت چند سال اقدامی بابت جمع‌آوری ماشین‌های خرید و فروش گوسفند و آهن آلات و آشپزخانه و باز شدن کوچه انجام نشده است.

فیلم ارسالی یکی از اهالی محل که نشان‌دهنده انفعال کمیته انظباط شهرداری در مواجهه با فعالیت‌های غیرقانونی مذکور است.

 

نامه استشهاد اهالی محل نیز به شرح زیر است

 

 

اکثر زمین‌های کن رای ماده ۱۰۰ دارند

در همین رابطه ابراهیم درخشنده معاون شهردار ناحیه ۲ منطقه ۵ در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در تهران با اشاره به این که اکثر زمین‌های خالی منطقه کن، رای ماده ۱۰۰ برای تخلیه دارند، اظهار کرد: بافت قدیمی کن به نحوی است که مغازه‌های مختلفی را در زمین‌های خالی خود جای داده است، به نحوی که شهرداری برای رعایت حال این کسب و کارهای خُرد برخورد شدیدی نمی‌کند، اما اگر مزاحمتی برای اهالی محل ایجاد کند، با ابلاغ ماده ۱۰۰ و ورود نیروی انتظامی مساله حل می‌شود. 

وی به زمین بن‌بست گل بلوار کوهسار اشاره کرد و گفت: چندین سال است که این زمین خالی به حریم کوچه تجاوز کرده و از طرف دیگر محلی برای خرید و فروش آهن و گوسفند و غذا شده است، البته کمیسیون ماده ۱۰۰ این موارد انجام شده یا در حال صدور است. 

درخشنده تعیین تکلیف شدن این زمین را عنوان کرد و افزود: شهرداری هزینه ۵۰ میلیاردی عقب‌نشینی ۸۰۰ متری ملک از کوچه را پرداخت نمی‌کند، اما با هماهنگی شهرداری منطقه می‌توان زمین دیگری را به مالک داد تا این زمین که در اسناد جزو باغات است، سازماندهی شده و به فضای سبز تبدیل شود. 

زمین خالی بن‌بست گل جزو باغات است و مشمول مجوز ساخت نمی‌شود

همچنین حسین کاملی خوزانی معاون شهرسازی شهرداری منطقه ۵ در پاسخ به مطالبه مجوز ساخت ساختمان در این زمین ارائه کرد: مطابق ماده صد قانون شهرداری‌ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده‌ی خدماتی، باید قبل از ساخت‌وساز از شهرداری‌ها پروانه‌ی ساختمان بگیرند و صدور پروانه ساختمان نیز بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران و همچنین مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: پلاک موردنظر مطابق نقشه‌های طرح تفصیلی در زیر پهنه شهرسازی R۱۲۲ مسکونی با تراکم متوسط و در محدوده طرح حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات کن مصوبه ۹۸/۲/۱۶ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، (ابلاغی به شماره ۴۱۴۷۶/۳۰۰ مورخ ۱۳۹۸۰۳۲۷) در محدوده باغات تثبیت شده است و مطابق سند مالکیت نیز به صورت توتستان می‌باشد بر همین اساس صدور پروانه ساختمان بر اساس دستورالعمل اصلاحی ماده ۱۴ قانون زمین شهر تهران ابلاغی به شماره نامه ۳۱۰/۶۳۶۴۰ مورخ ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ از سوی وزارت راه و شهرسازی میسر خواهد بود.

علاوه‌براین رضا مقیمی معاون شهرسازی شهرداری ناحیه ۲ منطقه ۵ در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در تهران به راه حل نهایی اشاره کرد و گفت: برای این که عرض کوچه بیشتر و زمین خالی تعیین تکلیف شود، بهترین راه حل این است که شهرداری زمین دیگری را به جای این زمین به مالک تخصیص دهد، به نحوی در این زمین جدید بتواند مجوز ساخت بگیرد و ساخت و ساز کند تا هم نفعی برای مردم محله و هم مالک زمین و هم شهرداری داشته باشد، البته این مساله بر عهده شهرداری منطقه و مرکز است. 

بهترین راه حل این است که شهرداری زمین دیگری را به جای این زمین به مالک تخصیص دهد

 

 

 

خرید و فروش آهن آلات و گوسفندها متوقف می‌شود

همچنین احمد علی‌پور مدیر اجرای احکام شهرداری ناحیه ۲ منطقه ۵ در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در تهران با اشاره به صدور رای ماده ۱۰۰ مغازه‌های این محله، اظهار کرد: برای ماشین‌های آهن آلات رای ماده ۱۰۰ صادر و به کلانتری ۱۴۲ کن ابلاغ شده است، همچنین رای این کمیسیون برای گوسفندها در جریان است که به زودی اجرا می‌شود.

سخن آخر

خرید و فروش گوسفند، تجمع ماشین‌های آهن آلات و غیره، باعث نارضایتی مردم محله کوهسار منطقه ۵ تهران شده است.

ضروری است مسؤولان مربوطه موضوع را پیگیری و برطف کنند که به گفته خودشان دو راه حل وجود دارد، یا باید زمین را از مالک خریداری کنند و یا زمین دیگری در اختیار مالک قرار دهند تا این زمین در اختیار شهرداری قرار گرفته سامان یابد.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا