اردبیل

فارس من| عدم رضایت مالک، علت اصلی تعویق در مرمت خانه مشروطه است

محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در خصوص سوژه یولن من با عنوان «ضرورت بازسازی و بهره‌برداری فرهنگی از خانه مشروطه اردبیل» به تامین اعتبار مرمت خانه مشروطه اردبیل اشاره و اظهار کرد: اعتبار لازم برای مرمت و احیای این بنای تاریخی در سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت اما از آن جایی که مالک این ملک، راضی به همکاری نیست احیا و مرمت خانه مشروطه اردبیل نیمه‌تمام مانده است.

وی افزود: در صورت رضایت مالک، حتی سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز حاضر به ورود به این مسئله و تامین هزینه‌های مرمت و احیای این بنای تاریخی برای بازدید عمومی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل بیان کرد: متاسفانه با عدم همکاری مالک این بنا، تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است اما همچنان امیدواریم در ماه‌های آتی خبرهای خوبی را در این رابطه به اطلاع مردم برسانیم.

وی تاکید کرد: این خانه تاریخی در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شایقی گفت: آثاری که  در کشور به ثبت ملی می‌رسد قوانین و ضوابط  خاص خود را دارد که بنا به این ضوابط کوچکترین تعمیر و تخریبی در این آثار باید به اطلاع استانداری و فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط برسد؛ بنابراین  مطمئناً از هرگونه تخریب این بنای تاریخی جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا