کرمان

فارس من| معاون پارلمانی رئیس جمهور: تکلیف استاندار کرمان هم به‌زودی مشخص می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، مردم کرمان به‌ویژه نیروهای ولایی طی درخواستی با عنوان «تقاضای تغییر مدیران فعلی استان» و ثبت سوژه‌ای با این عنوان در «فارس من» برگزیده های ایران از رئیس جمهور خواستند: با ایجاد تحول اساسی و تغییر در مدیریت فعلی استان کرمان و روی کار آوردن استاندار جوان، انقلابی و جهادی، و مدیران باانگیزه و توانمند، امید ایجاد شده در دل‌های مردم محروم استان کرمان و نیروهای انقلابی استان را حفظ و حراست کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور که میهمان مردم کرمان بود در خصوص این مطالبه در جمع دانشجویان در ارتباط با انتخاب استاندار کرمان اظهار کرد: گروه‌های مختلف پیشنهاد  به وزارت کشور می‌دادند و از نمایندگان هم سوال شد و گزینه پیشنهادیشان را گفتند، اما نمایندگان در قوه مجریه نباید دخالت کنند، تفکیک قوا داریم و آنها قانون‌گذاری و نظارت می‌کنند و اگر بنده مسئول جایی پایم را کج گذاشتم نماینده مسئول می‌تواند تذکر دهد و حتی وزیر را مورد سوال قرار دهد یا استیضاح کند، اما اینکه چه کسی استاندار باشد کاری به نماینده ندارد اما مانند گروه‌ها از نمایندگان سوال شد که اگر شناختی دارید معرفی کنید. برخی استان‌ها چند گزینه معرفی کردند و برخی استان‌ها هم گزینه‌ای معرفی نکردند.

حسینی گفت: در برخی استان‌ها گزینه پیشنهادی نماینده‌ها انتخاب نشده است، بنا نیست که هر چه آنها گفتند بشود؛ چرا که دولت باید جوابگو باشد و در خصوص استان کرمان اختلاف نظر وجود دارد، این یک واقعیت است و ما هم در حال تلاشیم، اما به هر حال انتخاب استاندار مسئله‌ای نیست که با توصیه و نصیحت حل می‌شود به هر حال گاهی اوقات افراد حاضر نیستند که با هم کنار بیایند اما ما تلاش خودمان را خواهیم کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: استدعا می‌کنیم برای اینکه دود این اختلافات در چشم مردم نرود و آسیب نبینند اگر جایی وفاق باشد کار سریعتر انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم تا تکلیف استاندار کرمان هم به‌زودی مشخص و تحولات در استان انجام شود.

وی اظهار داشت: الان کرمان از برخی استان‌های دیگر عقب است، برخی استان ها یکی دو ماه است که استاندارشاشن تعیین شده است معاونان مشخص شده‌اند و کار با جدیت بیشتری پیش می‌رود این حرف درست است که باید کار سریع انجام شود البته این کار نباید شتاب‌زده انجام شود چرا که باید دقت شود افرادی که انتخاب می‌شوند از جهات مختلف بررسی شوند.

حسینی همچنین در گردهمایی نیروهای ولایی استان کرمان نیز در مسجد امام حسین (ع) کرمان با تأکید بر اینکه اوایل قرار بر این بود که در برخی استان‌ها که عملکرد خوبی داشتند؛ استانداران شان ابقا شوند؛ گفت: برخی از آنها گفتند ما را جا به جا کنید، بحث‌های زیادی بعد از آن شکل گرفت ولی در نهایت به تحول تاکید شد تا مردم نتایج تغییر را لمس کنند.

حسینی با بیان اینکه باید با دقت و احتیاط بیشتری عمل کرد، خاطرنشان کرد: نگاه صرفا سیاسی مد نظر نبود، بررسی‌ها و استعلام‌ها هم گرفته شده است، بررسی ویژگی‌هایی مانند عدالت‌خواهی، ضد فساد، ساده‌زیست، پاک و خدمتگزار بودن زمان خودش را می‌برد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان داشت: افراد مردمی که خود را وقف خدمت کنند باید انتخاب شوند، بیشتر مناطق کشور تغییراتی به خود دیده است اما جای تأسف دارد چرا کرمان شاهد تغییر نبوده است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا