Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
فارس من| وزیر صنعت: قیمت خودرو در بازار تا پایان سال کاهش می‌یابد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

فارس من| وزیر صنعت: قیمت خودرو در بازار تا پایان سال کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، سید رضا فاطمی امین پس از بازدید از خط تولید خودروی تارا اتوماتیک اظهار داشت: تا پایان سال بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد، ضمن اینکه سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه کشی برای خودرو نخواهیم داشت و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: در قالب یک برنامه ویژه، ۹ طرح برای صنعت خودرو طراحی شده است که بخشی از اجرای این برنامه به عهده ما و بخشی دیگر به عهده خودروسازان است.

فاطمی امین، صنعت خودرو را با اجرای این برنامه‌ها، صنعتی رو به جلو توصیف کرد و گفت: روز‌های خوبی را برای این صنعت پیش‌رو داریم.

وزیر صمت افزود: خودرو به نوعی مظهر صنعت ایران است و خودروسازان برنامه منظم خود را در همه حوزه‌ها اعم از تولید مونتاژ و قدرت سازی صورت هفتگی به ما ارائه می‌دهند و مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از مدیران خودروسازی خواسته‌ایم که در کوتاه‌ترین زمان، کیفیت خودرو‌های تولیدی خود را افزایش دهند تا رضایت مشتریان را به دست آورند.

وزیر صمت گفت: از زمان به عهده گرفتن مسئولیت در وزارت صمت، ۱۰ برنامه راهبردی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها صنعت خودرو بوده است. موانع، ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه شناسایی شده است.

فاطمی امین افزود: خودرو ظرفیت صادرات نیز دارد که سازمان توسعه تجارت با شناسایی ظرفیت‌ها، صادرات در این حوزه را از سال آینده با قدرت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار می‌دهد.

وی در مورد صادرات خودرو اضافه کرد: صادرات خودرو به سه شکل صادرات خودروی کامل، صادرات قطعات و راه‌اندازی خط تولید در کشور هدف صادراتی است.

* فعال سازی خطوط مونتاژ خودروی ایران در خارج از کشور تا پایان سال

وزیرصمت گفت: خط تولید خودرو در چند کشور در حال فعال سازی است که تا پایان سال یکی از خطوط فعال خواهد شد.

هم‌زمان با شب میلاد پر برکت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، تولید انبوه تارا اتوماتیک با حضور وزیر صمت انجام شد. همچنین پروژه جدید توسعه محصول ایران خودرو با امکانات و طراحی به‌روز نیز آغاز و معرفی شد.

بازدید از مرکز تحقیق، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو و آشنایی با آخرین دستاورد‌های این گروه صنعتی از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در ایران خودرو بود.

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «تا کی شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا