چهارمحال و بختیاری

فارس من| کوه‌خواری در گرمدره صورت نگرفته/ درخت‌کاری در کوه مانعی ندارد

به گزارش برگزیده های ایران در شهرکرد، چندی پیش شخصی از اهالی گرمدره شهرستان سامان در سامانه فارس من مطلبی در مورد کوه‌خواری در این شهرستان با تیتر«جلوی کوه‌خواری در گرمدره را بگیرید» بیان کرده است که خبرنگار این رسانه در خصوص صحت یا عدم صحت این موضوع تحقیق کرده که گفت‌وگو تهیه شده در این خصوص را در ادامه می‌خوانیم.

محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرکرد اظهار کرد: کوه‌خواری به تخریب طبیعت در راستای تحقق اهداف غیرطبیعی و غیرزیست محیطی گفته می‌شود به طور مثال اگر کوه تخریب و به ازای آن هتل، معدن، ساخت وساز و غیره صورت گیرد کوه‌خواری اتفاق افتاده است.

معاون منابع طبیعی چهارمحال وبختیاری افزود: تخریب کوه در راستای تقویت طبیعت در قالب جنگل‌کاری و درخت‌کاری اقتصادی، کوه‌خواری محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: شخصی در گرمدره از چند سال گذشته مجوز ۱۰ هکتار درخت‌کاری در قالب جنگل‌کاری را گرفته است که نیمی از آن اجرا و ما بقی آن در حال اجرا می‌باشد که کوه‌خواری محسوب نمی‌شود.

محمدی در پایان با بیان اینکه تاکنون گزارشی از کوه‌خواری دریافت نکردیم، گفت: از طرح‌های طبیعی در طی سال یک الی دو دفعه بازدید می‌شود که اگر کاری غیرقانونی مشاده شود با فرد خاطی برخورد می‌کنیم.

معاون منابع طبیعی استان افزود: طرح جنگل‌کاری اقتصادی طبق قانون حفاظت از منابع طبیعی انجام می‌شود و برای شخص متقاضی بهره مالکانه مشخص می‌شود که ۲۰ درصد سود خالص خود را هر ساله به خزانه کشور واریز می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۲/۳ هزار هکتار زمین در قالب جنگل‌کاری به متقاضیان داده شده، ادامه داد: هر کس می‌تواند متقاضی این طرح‌ها باشد به شرط اینکه منطقه پتانسیل لازم را داشته و محدودیت نداشته باشد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا