چهارمحال و بختیاری

فاز اجرایی توسعه خوشه صنعتی ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری کلید خورد

حمیدرضا فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از آغاز فاز اجرایی توسعه خوشه صنعتی ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: از آن رو که «خوشه‌های صنعتی» در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه‌یافته نقش‌ِ محوری دارند ایجاد و توسعه‌ آن‌ها، یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دلایل توجیهی ایجاد خوشه‌ صنعتی ماهیان سردابی، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی، نیروهای متخصّص و ماهر و هم‌چنین جایگاه‌ موثر در تولید نهاده‌ها و خوراک آبزیان، چهارمحال و بختیاری را در یک‌دهه‌ اخیر در رتبه‌ نخست تولید ماهیان سردابی کشور قرار داده که بر همین اساس، آبزی‌پروری مزیّت نسبی این استان در راستای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

چهارمحال و بختیاری صادرکننده نیروی کار ماهر در حوزه  آبزی‌پروری به استان‌های دیگر

وی افزود: بنا بر نظر عمده‌ کارشناسان استان چهارمحال و بختیاری با تولید بیش از ۲۲ هزار تُن ماهی سردابی به ارزش ۴۸۴ میلیارد تومان، نه‌تنها برند شاخصِ تولیدِ ماهیان سردابی در کشور است بلکه مهم‌ترین صادرکننده‌ منابع انسانی متخصّص و ماهر به سایر استان‌ها نیز به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با پیش‌بینی نتایجِ اجرای خوشه‌‌ صنعتی ماهیان سردابی، گفت: توسعه‌ این خوشه‌ صنعتی در راستای تقویتِ تولید خوراک آبزیان و پرورش ماهی؛  می‌تواند ضمن ارتقای بازدهی تولید، زمینه را برای تسهیل بازار فروش و خرید مواد اولیه‌ صنعتِ پرورشِ ماهیانِ سردابی فراهم کند.

فلاح در پایان عنوان کرد: تا کنون ۶ خوشه‌ صنعتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد دو خوشه‌ صنعتی فرش و گز خاتمه یافته، خوشه‌های قارچ و نساجی در مرحله‌ مطالعات و امکان‌سنجی و خوشه‌های صنعتی خاتم و ماهیان سردابی نیز در فاز اجرایی قرار دارند.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا