سلامت

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا آغاز شد

به گزارش خبرنگار سیاسی برگزیده های ایران، مرحله سوم بالینی واکسن نورا روز یکشنبه با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و مسئولین وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله آغاز شد.

در این مراسم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تزریق واکسن نورا، سومین دز واکسن کرونا خود را دریافت کرد.

حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه بقیه‌الله (عج) در این مراسم با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: ما در دانشگاه بقیه‌الله (عج) با خودباوری و تلاش برای عبور از مرزهای دانش، سعی می‌کنیم انتقام خود را از عاملان ترور حاج قاسم سلیمانی بگیریم.

وی افزود: پس از تایید نتایج فاز سوم آزمایش بالینی واکسن نورا، پنج ‌ملیون دز از این واکسن را برای تزریق توزیع خواهیم کرد.

فرمانده دانشگاه بقیه اللله اظهار کرد: ما زمانی کار بر روی این واکسن نوترکیب را آغاز کردیم ‌که ساخت این ‌نوع واکسن ها هنوز جایی در جوامع مختلف نداشت؛ زیرا زمانی که واکسن‌های کرونا تولید شد، همه بر اساس ویروس کشته شده تولید شده بودند. اما امروز تحقیقات نشان داده بهترین واکسن، واکسن های نو ترکیب است به نحوی ‌که امروز بیش از ۵۰ واکسن نوترکیب در دنیا در حال مطالعه قرار دارند تا خود را به بازار مصرف برسانند.

وی ‌افزود: واکسن نورا در فازهای بالینی خود ثابت کرد با حدود ۹۰ درصد اثر بخشی می‌تواند برای مرحله سوم تزریق واکسن مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

 ابوالقاسسمی خاطرنشان کرد: برای طی کردن مرحله نهایی کارآزمایی بالینی خود ۱۰ هزار نفر از امروز به صورت داوطلبانه این واکسن را تزریق می‌کنند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا