Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
فاصله بین واکسن کرونا با توام برای نوجوانان «سه ماه» است - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمانشاه

فاصله بین واکسن کرونا با توام برای نوجوانان «سه ماه» است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در حال حاضر برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک تزرق می‌شود.

وی ادامه داد: واکسن سینوفارم همان واکسنی است که برای بزرگسالان تزریق می‌شود و در دو نوبت به فاصله ۲۱ تا ۲۸ روز قابل تزریق است و واکسن پاستوکووک هم حاصل تلاش دانشمندان ایرانی مناسب نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال یک پروتئین نوترکیب است.

معاون فنی مرکزبهداشت استان کرمانشاه در خصوص واکسیناسیون توام (دیفتری و کزاز) دانش‌آموزان گروه سنی ۱۴ – ۱۶ ساله نیز، گفت: واکسیناسیون توام در سن ۱۴ الی ۱۶ سالگی به عنوان یکی از برنامه‌های سلامت مدارس مطرح  است که براساس آن دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه قبل از ثبت‌نام در مدارس باید واکسینه شوند.

وی متذکر شد: نکته‌ قابل توجه درباره واکسن پاستوکووک برای نوجوانانی که واکسن توام تزریق کرده این است که حداقل فاصله بین تزریق واکسن توام و پاستوکووک حداقل باید سه ماه باشد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: اگر از تزریق واکسن توام نوجوانی سه ماه گذشته، می‌تواند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، یکی از دو نوع واکسن سینوفارم یا پاستوکوک را برای ایمن شدن علیه کرونا انتخاب و تزریق کنند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا