چهارمحال و بختیاری

فاصله ۵۰۰ میلیارد تومانی سرانه ورزشی چهارمحال و بختیاری با میانگین کشوری

حمید کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: نُرم جهانی سرانه ورزشی بالای یک متر است، میانگین نرم در کشور ۵۰ سانتی‌متر و در استان ۳۳ سانتی‌متر است و جایگاه بیست و هشتم در کشور را داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال وبختیاری افزود: برای رسیدن به میانگین نُرم کشور ۱۸۰ الی ۱۹۰ سالن ورزشی باید در استان ساخته شود که برای این کار حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم و این آمار نشان‌دهنده توسعه نامتوازن سرانه ورزشی در کشور است.

وی ادامه داد: این کسری جبران نخواهد شد چراکه اجازه ساخت هیچ مکان ورزشی جدیدی را نداریم و سیاست مجلس تکمیل فضاهای موجود است که برای این امر هم بودجه کافی نداریم.

کریمی بیان کرد: متأسفانه پیگیری بودجه فقط روی کاغذ می‌ماند به طور مثال سال گذشته  تفاهم‌نامه‌ ۱۲ میلیاردی به منظور تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های ورزشی امضا شد اما تنها ۶۰ میلیون اختصاص پیدا کرد و امسال نیز تفاهم‌نامه ۱۳ میلیاردی امضا شد که مشخص نیست چقدر اختصاص یابد.

۷۰ درصد اماکن ورزشی استان نیازمند تعمیرات است

وی اظهار داشت: هر طرح و سالن حساب کتاب خود را دارد لذا تعداد طرح‌ها دلیل بر افزایش بودجه نیست و معمولا آنچه که تصمیم گرفته می‌شود با تلاش مسئولان متفاوت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: ۱۶۰ سالن ورزشی در استان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد این اماکن نیازمند تعمیرات جدی هستند اما اعتباری که اداره دارد نه تنها پاسخ‌گوی این نیازها نیست بلکه حتی نمی‌توان یک سالن را بهسازی کرد لذا هرآنچه که داریم نیز در حال نابودی است.

کریمی در پایان گفت: کم‌بود سرانه‌های ورزشی رابطه مستقیمی در افزایش آسیب‌های اجتماعی دارد، لذا امیدواریم به این معضل نیز از سمت کشور توجه ویژه شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا