بین الملل

فایننشال‌تایمز: ایران از ۲ بانک انگلیس برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرده است

فایننشال‌تایمز: ایران از ۲ بانک انگلیس برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرده است

به گزارش برگزیده، اسناد تراکنش‌های مالی در ۲ بانک بزرگ انگلیس به نام‌های «لویدز» و «سانتاندر» نشان می‌دهد آن‌ها در طرح فرار از تحریم‌های مورد حمایت ایران که شامل انتقال پول از طریق یک سری نهادهای اصلی دولتی است، مشارکت داشته‌اند.

به نوشته فایننشال تایمز، شرکت دولتی بازرگانی پتروشیمی ایران (PCC) و شرکت تابعه آن در انگلیس از نوامبر ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند اما این موضوع مانع از فعالیت آن در انگلیس نشده است. زیر مجموعه همنام این شرکت از نهادهای مختلف برای دریافت پرداخت‌ها از شرکت‌هایی در چین استفاده و در عین حال مالکیت واقعی خود را که متعلق به ایران است، پنهان می‌کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، یکی از این نهادها به نام Pisco UK از یک حساب تجاری در سانتاندر انگلیس استفاده می‌کرد که به‌طور رسمی متعلق به یک شهروند بریتانیایی بود اما توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران کنترل می‌شد. سوابق شرکت انگلیس نشان می‌دهد این شهروند مدیر شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در این کشور بوده و با دفتری در تهران مکاتبه داشته است.

همین امر در مورد بانک لویدز نیز صدق می‌کند که «آریا آسوشیتس» از خدمات آن استفاده می‌کند و به نوشته این روزنامه، این بانک نیز یک «جبهه طرفدار ایران در انگلیس» محسوب می‌شود.

در همین حال، ایالات متحده، شرکت دولتی بازرگانی پتروشیمی ایران، صاحب نهادهای مستقر در انگلیس را به جمع‌آوری پول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همچنین تلاش برای جمع‌آوری پول برای گروه‌های مورد حمایت ایران متهم کرده است.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا