کرمانشاه

فتنه ۸۸ حاصل ۱۵ سال تلاش دشمنان برای براندازی نظام/ حماسه ۹ دی باید بازخوانی شود

به گزارش  خبرگزاری  برگزیده های ایران از کرمانشاه،  مراسم گرامیداشت حماسه ٩ دی، امروز  با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه های اجرایی و مردم ولایی و با بصیرت کرمانشاه در حسینیه سپاه حضرت نبی اکرم (ص)  استان برگزار شد.

سردار یداله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در این مراسم  ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، با بیان اینکه حماسه ۹ دی باید بازخوانی شود و عوامل آن بررسی شود، اظهار داشت: ۹ دی، اوج قله بصیرت و دشمن‌شناسی ملت ایران است.

وی ۹ دی را روز تجدید میثاق با ولایت خواند و افزود: باید بررسی کرد که چگونه می‌‌توان از این حماسه عبرت آموخت و بصیرت‌افزایی کرد.

جوانی با اشاره به اینکه برای فتنه ۸۸ حدود ۱۵ سال مقدمه چینی شده بود، بیان کرد: در توطئه‌های اول انقلاب جان مردم و در جنگ منابع و ذخایر کشور هدف بود ولی درفتنه ۸۸ دشمن فهم و قدرت تشخیص مردم را نشانه رفته بود.

وی ضمن تأکید بر شناخت نقشه و توطئه‌های دشمنان، ادامه داد: دشمنان فهمیدند نمی‌توان بر ملت و انقلاب غلبه کنند، فلذا رویکرد‌هایشان را عوض کردند یعنی آن‌ها فهمیدند با جنگ و تجزیه‌طلبی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و تصمیم گرفتند با همان نیرویی که انقلاب را ایجاد کرد یعنی مردم، به جنگ نظام بروند.

جوانی گفت: دشمن متوجه شد ادامه مسیر انقلاب معادلات جهانی را تغییر می‌دهد و ملت ایران آرمان بلندی دارد، پس به سراغ نیروهای سست عنصر رفت و از آن‌ها یاریگری کرد و کوشید از طریق آن‌ها مردم را در مقابل نظام قرار دهد.

این سردار سپاه اضافه کرد: دشمن معتقد است جمهوری اسلامی را باید از درون به چالش کشید و از مسؤولین نظام، حتی آن‌هایی که سوابق انقلابی دارند برای ضربه به آن استفاده کرد.

وی  تصریح کرد: ساده‌لوحانه است اگر فکر کنیم که حوادث ۸۸ براساس هیجانات و نتایج انتخابات بود، برای این کار شبکه‌سازی شده بود و  دشمن برخی آقازاده‌ها را خریده بود و دربرخی بیوت نفوذ کرده بود.

جوانی گفت: هدف از فتنه ۸۸ القاء این تفکر بود که نظام ولایی هم به مردم خیانت می‌کند و می‌خواستند مسؤولان و نهادهای مختلف را فاقد اعتبار کنند.

وی گفت: مردم در ۹ دی در حالی که آماج شبهات بودند و برخی بزرگان نیز سکوت کرده و یا حرف‌های دو پهلو می‌زدند، به عرصه آمدند و توطئه را در هم شکستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران در ادامه، گفت: از آنجا که قشر متوسط به پایین جامعه نقش پررنگی در نابودی فتنه داشت دشمن در گام‌های بعدی سعی کرد با اعمال تحریم‌های سنگین و فشار بر این  قشر آن‌ها را علیه نظام بشوراند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ اشاره کرد و گفت: این رزمایش که گوشه‌ای از قدرت کشور را نشان داد موجب شد صهیونیست‌ها از تهدیدات خود عقب‌نشینی کنند.

وی در مورد جریان تحریف که به موازات جریان تحریم، علیه کشورمان کار خود را شروع کرده است پرداخت و از تمرکز دشمن برای تحریف موضوعاتی چون دفاع مقدس و لزوم ایجاد جهاد تبیین برای مقابله با دشمن سخن گفت.

جوانی با بیان اینکه هر جا که به فرمان امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب عمل کردیم موفق شدیم، گفت: اگر در اقتصاد مشکل داریم چون نگاهمان به غرب بوده و جهادی عمل نکرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کشور،  تأکید کرد: اگر اندیشه جهادی و فکر انقلابی وارد عرصه اقتصادی شود،  مشکل اقتصاد کشور حل خواهد شد و حتما این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/پ/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا