اردبیل

فراخوان شعر ترکی «اوره‌ک‌لر سرداری» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، حوزه هنری استان اردبیل با مشارکت نهادهای فرهنگی استان، فراخوان شعر ترکی اوره‌ک‌لر سرداری (سردار دل‌ها) را منتشر کرد.

مضامین نو و بدیع درباره‌ ابعاد مختلف زندگی و شخصیت شهید سلیمانی مانند وجهه‌ مردمی، الگوبخشی جبهه‌ مقاومت در جهان، شخصیت معنوی و عاطفی، حضور میدانی در مبارزه با استکبار، تدبیر و فرماندهی مدبّرانه، روحیه‌ ایثار و شجاعت، انتقام سخت، ارتباط با مدافعان حرم، تداوم راه شهید و مکتب سلیمانی در اولویت انتخاب این فراخوان است.

شرکت در این فراخوان برای عموم شاعران با گویش‌های مختلف زبان ترکی در داخل و خارج از کشور ایران آزاد است و هر شاعر می‌تواند در همه‌ قالب‌ها اعم از کلاسیک، هجایی و آزاد حداکثر ۴ اثر را تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ ارسال نماید.

مراسم اختتامیه روز شنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ با حضور شاعران منتخب از ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار می‌شود و آثار منتخب نیز در کتاب مجموعه اشعار چاپ و منتشر و به نفرات اول تا دهم، ضمن قرائت اشعار در اختتامیه، لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۱۴۳۵۳۴۶۱۳ برای دبیر فراخوان ارسال نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با حوزه هنری استان اردبیل با شماره ۰۴۵۳۳۶۲۹۱۹۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا