کرمان

فراخوان هنرمندان برای ساخت انگشتری شهید حاج‌‌قاسم سلیمانی

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، فریدون فعالی امروز اظهار داشت: به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سند گردشگری مقاومت و بهترین انگشتری که به عنوان نماد مقاومت، سردار دل‌ها و مرد میدان طراحی و ساخته شده باشد رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان افزود: برای ساخت این انگشتری از تمام ایده‌پردازان، طراحان، سازندگان زیورآلات سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، متخصصان و علاقه‌مندان به این حوزه دعوت می‌شود که با ارائه آثار ساخته شده با این مضمون در این رویداد شرکت کنند.

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت گروهی و یا انفرادی به طراحی، ساخت و ارائه آثار به این رویداد استانی اقدام کنند و محدودیتی برای تعداد آثار شرکت کننده در این رویداد وجود ندارد.

فعالی عنوان کرد: نوآوری در روش ساخت (سنتی) انگشتر سردار دل‌ها و استفاده از مواد اولیه سنگ طبیعی و فلز و استفاده از طرح یا نقش ایرانی اسلامی از شاخص‌های اصلی برای انتخاب برگزیده است.

فعالی با اشاره به اینکه به تمام شرکت‌کنندگان این رویداد که آثارشان پذیرفته می‌شود گواهی شرکت در این رویداد اهدا می‌شود، گفت: نمایشگاهی از آثار ارسالی به دبیرخانه از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با مراسم دومین سالروز شهادت سردار دلها نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: هنرمندان و علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند براساس برنامه زمان‌بندی رویداد با مراجعه به معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان کرمان «کرمان، خیابان شهید بهشتی، روبروی سه‌راه ۲۴ آذر جنب بانک ملت» و تکمیل فرم ثبت نام آثارشان را تحویل دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام و ارسال  آثار ۹ دی‌ ماه، داوری ۱۰ دی‌ ماه و اعلام آثار ۱۲ دی‌ماه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این رویداد با همکاری اتاق بازرگانی، تشکل‌ها و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا