اصفهان

فراهم شدن ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیران عامل شهرهای جدید و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی ضمن بررسی وضعیت و روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، نکات حائز اهمیت در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح را بیان داشت و به استانداران تاکید کرد: تا در گام نخست، مباحث تامین زمین را جهت عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن پیگیری کنند.  

علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در جلسه پیشین طرح نهضت ملی مسکن پیشنهاد بازگشایی سامانه ثمن برای سایر شهرهای استان به وزارت راه و شهرسازی ارائه شد و در این رابطه مکاتبات لازم نیز انجام پذیرفت.  

وی افزود: این پیشنهاد را با توجه به تجربه کسب شده در ثبت نام‌های قبلی (طرح اقدام ملی مسکن) ارائه کردیم.  

قاری‌قرآن اذعان داشت: با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر است تا در تمامی شهرها (به جز شهرهایی که تحت هیچ شرایطی تامین زمین امکان پذیر نیست) سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان مسکن باز شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: این اقدام موجب می‌شود تا بعد از ثبت نام و پالایش متقاضیان، تعداد متقاضی موثر هر شهر شناسایی شود و همزمان تامین اراضی نسبت به تعداد متقاضیان موثر صورت پذیرد.  

 قاری‌قرآن با بیان اینکه در حال حاضر از ۱۰۹ شهر استان اصفهان برای تعداد ۴۳ شهر تامین زمین شده، گفت: برای ۳۴ شهر دیگر نیز از طریق الحاق به محدوده زمین تامین شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص تغییرات در نظر گرفته شده برای شرایط متقاضیان، اذعان داشت: تصمیمات تسهیل کننده در شرایط ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی اتخاذ شده است که بنا بر اعلام این وزارتخانه مقرر است تا سابقه مالکیت و سابقه سکونت در شرایط ثبت‌نام متقاضیان سهل تر شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا