قم

فردوس قم دست به دامان مربیان غیر بومی

به گزارش برگزیده های ایران از قم، هنوز ۶ هفته از ۲۶ هفته مسابقات فصل ۱۴۰۰ لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باقی مانده ولی تیم فوتسال فردوس قم به دلیل کسب نتایج ضعیف در این هفته‌ها ناگزیر به قطع همکاری با علی زندی‌پور کادر این مربی شد تا یک مربی جدید را برای جایگزینی وی معرفی کند.

جدایی علی زندی‌پور که یکی از مدرسان بسیار خوب این رشته ورزشی در کشور است، به شکل توافقی انجام گرفت و مسوولان تیم فوتسال فردوس قم چند ساعت بعد از اعلام رسمی قطع همکاری با زندی‌پور، یک سرمربی جدید و نام آشنا به نام رضا زرخانلی را به عنوان جانشین وی معرفی کردند.

در اینکه زندی‌پور و زرخانلی مربیان جوان و آینده‌داری هستند تردیدی نیست، اما تعجب کارشناسان فوتسال و قمی‌های علاقمند به این رشته جذّاب از عملکرد مسوولان تیم فردوس این است که به جای مربیان موفق و شاخص بومی، چرا این باشگاه به دنبال جذب مربیان غیر بومی برای نماینده فوتسال قم است؟

در این سال‌ها مربیانی نظیر سیدمهدی غیاثی، رضا کردی، حسین صبوری، محسن حسن‌زاده و سیدوحید غیاثی به عنوان مربیان شاخص مسوولیت هدایت نماینده‌های فوتسال قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی ایران را بر عهده داشته‌اند و البته مربیان دیگری همچون سمیر منیعات، بهرام وفایی، سیدعلی‌اصغر احمدی و … به عنوان چهره‌های با تجربه و جوان این عرصه در تیم‌های باشگاهی فوتسال قم در سطوح پائین‌تر مربیگری کرده‌اند.

نکته جالب‌تر این است که سایر استان‌های فعال در بیش از دو دهه برگزاری بازی‌های لیگ برتر فوتسال ایران برای هدایت تیم‌های خود نظیر گیتی‌پسند، منصوری قرچک، سن‌ایچ ساوه، دبیری تبریز، فرش‌آراء مشهد، شهرداری ساوه و … به دنبال مربیان قمی بوده‌اند، زیرا قم همواره در کشور به عنوان یک استان فوتسال‌خیز مطرح است و علاوه بر مربی، به عنوان معدن استعدادهای فوتسال معرفی شده‌ است.

ریشه‌یابی این موضوع که چرا نماینده فوتسال قم برای تشکیل کادر فنی خود در این فصل دست به دامان مربیان غیر بومی شده، حاکی از دو مشکل دارد، یکی وضع مالی نه چندان مطلوب و البته این باور غلط که مربی بومی باید در شهر خود دستمزد پائین‌تری بگیرد و دیگری اختلافات شخصی است.

دست آخر باید به وضعیت حال حاضر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتسال ایران نگاه کرد که فردوس قم در نیمه پائین جدول قرار گرفته و اختلافی اندک نسبت به تیم‌های قعرنشین دارد، آقای این تیم با زرخانلی شرایط را تغییر داده و به وضعیت بهتری بازی می‌گردد؟ باید به انتظار نشست و شاهد یکی از آسان‌ترین بازی‌های فردوس در روز جمعه ۷ آبان برابر چیپس کامل مشهد بود تا عیار فردوس با زرخانلی مشخص شود. 

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا