چهارمحال و بختیاری

فرسودگی ۷۷ درصدی ناوگان عمومی حمل و نقل سواری در چهارمحال و بختیاری

فرسودگی ۷۷ درصدی ناوگان عمومی حمل و نقل سواری در چهارمحال و بختیاری

حسین مالکی تاکید کرد: هم‌اکنون ۹۴۴ دستگاه سواری در ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که از این تعداد ۷۳۲ دستگاه با عُمر بالای ۱۰ سال نیازمند نوسازی است.

وی میانگین عُمر سواری‌های فعال در ناوگان عمومی حمل‌ونقل برون‌شهری چهارمحال و بختیاری را ۱۲ سال دانست و افزود: اتحادیه سواری‌های کرایه کشور در سال‌جاری ۳۰ دستگاه سهمیه اسقاط و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی سواری به این استان اختصاص داد که کافی نیست.

مالکی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۰۸ دستگاه اتوبوس در چهارمحال و بختیاری دارای کارت هوشمند است که از این تعداد ۱۶۲ دستگاه برابر ۵۲.۵۹ درصد بالای ۱۵ سال عُمر و به نوسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به وجود ۸۵۰ دستگاه مینی‌بوس دارای کارت هوشمند در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد ۶۴۷ دستگاه برابر ۷۶.۱۱ درصد سن بالای ۱۵ سال دارد و نیازمند نوسازی است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ وام مورد نیاز برای بازسازی ۳۳ دستگاه اتوبوس و ۳۵ دستگاه مینی‌بوس پرداخت شد.

مالکی گفت: در این طرح برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس تا سقف پنج میلیارد ریال و به‌ازای بازسازی هر دستگاه مینی‌بوس تا سقف ۲ میلیارد ریال تسهیلات با سود ۹ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت شد.

گفتنی است، هم‌اکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ راننده در ناوگان عمومی حمل‌ونقل چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا