چهارمحال و بختیاری

فرقه‌های انحرافی، بنیان‌های اعتقادی جوانان را هدف گرفته است

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در جلسه هفتم شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، گفت: تا کنون در خصوص فرق و شبهات این چنینی در شورای فرهنگ عمومی استان صحبت نشده که توصیه می‌شود من‌بعد به طور مستقل در این خصوص صحبت شود جراکه نظر و دیدگاه‌های شما در مورد این موضوع راه‌کارهای مختلف برای برخورد با این موضوع را به ذهن می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری نشست‌ها و جلسات تربیتی از جمله برنامه بزرگداشت علی‌مردان خان و کنگره عظیم بزرگ‌داشت مفاخر و عالمان دینی امری لازم و مفید برای استان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه بزرگان دینی بسیاری داریم که گمنام هستند و باید با مباحث ایرانی اسلامی و نه ایرانی تنها معرفی شوند، بیان کرد: دقت شود که به کار بردن کلمه «ایرانی» به تنهایی در موضوع فرهنگ ایرانی اسلامی آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند که در زمان انقلاب چوب آن را خوردیم، پس ایران باید در کنار اسلام باشد و ایران با عنوان اسلامیت مطرح شود. 

پیدایش شبهات جدید با هدف سست کردن پایه‌های اعتقادی 

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: ادیان و مذاهب جدید در استان کم‌رنگ است اما از آسیب فرق نوظهور در امان نیستیم و هر روز شبهاتی را در ذهن جوانان با اهدفی از جمله سست کردن پایه‌های اعتقادی اصیل و … ایجاد می‌کنند.

مکتب تشیع بزرگترین خطر دشمنان اسلام است

وی ادامه داد: آنچه که دشمنان به عنوان خطر با آن روبرو هستند مکتب ناب تشیع است و آن را به شدت مورد هجمه قرار می‌دهند که فرق و ادیان نوظهور یکی از این هجمه‌ها است و نمی‌توان منکر این حربه شد.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: لازمه برخورد با این حربه‌ها مطالعه عمیق و علمی اعضای شورای فرهنگ عمومی است تا بتوانند در خصوص خطری که احساس می‌شود اطلاعات کسب و راه‌حل‌هایی ارائه کنند.

نکونام در پایان افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطالبه طولانی مدت دوستان اما به جا و ضروری بود که قسمتی از بار عمده جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را برمی‌دارد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا