تهران

فرماندار ری: جایگاه شهرداری منطقه ۲۰ باید ارتقاء یابد/ تا دو سال آینده عمده روستاهای ری به آب تهران متصل می‌شوند

خبرگزاری برگزیده های ایران از شهرری: شهرستان ری در جنوب پایتخت، با وجود ظرفیت‌های ویژه‌‍‌‌ای همچون اماکن مذهبی، آثار تاریخی، شهرک‌های صنعتی و سایر مراکز مهم ملی و استانی، دارای اهمیت خاصی بوده اما در کنار همه ظرفیت‌ها، با مشکلات و معضلات زیادی نیز مواجه است که بیشتر آنها به واسطه همجواری با پایتخت، به سمت ری سرریز شده و لذا توجه و رسیدگی به این شهر کهن و قبله تهران ضروری است.

ری که در گذشته دور، از مهمترین شهرهای جهان اسلام بوده و در عصر جدید نیز مردم نجیب، مومن و غیور ری همواره با حضور در صحنه‌های مختلف، در دفاع از انقلاب و نظام پیشقدم بوده و با تقدیم بیش از ۳ هزار شهید گرانقدر، دِین خود را به نظام ادا کرده‌اند اما ری سهم کمی را از انقلاب داشته و بیشتر معضلات پایتخت به ری سرریز شده است.

طی سال‌های گذشته روند کند اجرای پروژه‌ها در شهرستان ری، باعث شده بسیاری از مطالبات مردم در این شهرستان محقق نشود اما در دو سال گذشته حسین توکلی کجانی به عنوان یکی از معدود مسؤولان بومی و جوان بدون شاید هیچ لابی و تلاشی برای صندلی فرمانداری ویژه ری به این سمت مهم و حساس منصوب شد.

حسین توکلی کِجانی ۴۳ ساله متولد ۹ آذر شهرری که دوران کودکی خود را در روستاهای اطراف باقرشهر سپری و از ششم آذر ۱۳۹۸ نام خود را به عنوان پانزدهمین فرماندار تاریخ ری پس از انقلاب اسلامی ثبت کرد و باتوجه به اینکه همواره یکی از مطالبات جدی مردم شهرری انتخاب فرماندار بومی بوده است، توانسته در دو سال متوالی به عنوان فرماندار برتر پایتخت در بین ۱۶ شهرستان تابعه استان تهران معرفی شود.

تلاش‌های زیادی برای رسیدن به فرمانداری ری از سوی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی انجام می‌شود اما حسین توکلی در شهرداری باقرشهر پس از انتخاب چهار سال به عنوان کارمند نمونه در جشنواره شهید رجایی در سال ۹۵ به بخشداری کهریزک رسید و در دو سال بعد عنوان بخشدار نمونه را به دست آورد و چند روز بعد در شهریور ۹۷ راهی فرمانداری ملارد شد و پس از کسب عنوان برتر فرماندار برتر در سال ۹۸ راهی قبله تهران شد. انتخاب‌هایی که از گوشه و کنار استانداری شنیده می‌شد همواره عده‌ای تلاش می‌کردند این جوان نتواند به این موفقیت‌ها دست یابد و شاید نمی‌توانستند قبول و باور کنند فردی در این سن و سال به این عناوین و توفیقات دست یابد و حتی گاهی اوقات تا لحظه آخر معلوم نبود سرنوشت این انتخاب‌ها به کجا می‌رسد.

با حضور حسین توکلی در ری با برنامه‌ریزی‌های دقیق، مطالعات تخصصی، تلاش مضاعف، کار جهادی و ایجاد همدلی و انسجام، روند اجرای پروژه‌ها سرعت بیشتری گرفته و بسیاری از کارهای بر زمین مانده به سرانجام رسیده است.

خدمت به مردم تا لحظه آخر مسؤولیت

افتتاح بیمارستان جدید فیروزآبادی، استقرار فرماندهی انتظامی شهرستان ری، اتصال آب شرب تهران به روستاها، بهره برداری از صدها پروژه عمرانی، کسب رتبه‌های برتر استانی، تحقق اشتغال ۲۲۸ درصدی و بسیاری دیگر از موفقیت‌ها موجب افزایش رضایت شهروندی در طی دو سال شده است که به همین بهانه‌هایی که ذکر شد در آذرماه که با این مناسبت‌ها نیز تقارن زمانی هم دارد با حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در ابتدا به روی کار آمدن دولت مردمی اشاره و اظهار کرد: دولت جدید، دولت همه اقشار و همه مردم است که این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده و در شهرستان نیز همیشه به نحوی عمل کردیم که مطالبات و مشکلات مردم را حل کنیم و به دور از هرگونه حواشی و با حفظ همدلی و وحدت، تا لحظه آخر مسؤولیت، برای مردم کار می‌کنیم.

وی در ادامه با مرور مطالباتی که در شهرستان ری محقق شده است، گفت: بسیاری از مطالبات مهم و برحق مردم ری بیش از دو دهه معطل مانده بود که با پیگیری‌های انجام گرفته محقق شد و کارهای دیگری نیز وجود دارد که در حال پیگیری هستند و اصحاب رسانه نیز با رعایت اخلاق‌مداری و انتقادات سازنده می‌توانند کمک حال خوبی برای انجام این مطالبات باشند.

استقرار فرماندهی انتظامی شهرستان ری پس از ۲۰ سال مطالبه گری

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه مساحت شهرستان ری سه برابر مساحت شهر تهران است و ساختار انتظامی آن باید از سرکلانتری ارتقاء پیدا می‌کرد، بیان کرد: ایجاد فرماندهی انتظامی بیش از دو دهه مطالبه مردم ری بود که با توجه به تلاش‌های مسؤولان قبلی و پیگیری‌های مستمر توانستیم در خردادماه سال جاری، ستاد این فرماندهی را در شهرستان ری ایجاد کنیم.

توکلی با بیان اینکه پس از استقرار فرماندهی انتظامی در شهرستان ری، تغییرات زیادی ایجاد شده است، افزود: ارتقا جایگاه نیروی انسانی و افزایش آن، افزایش پلیس‌های تخصصی به جهت کاهش حضور شهروندان به تهران، کاهش انواع جرائم، جمع آوری معتادان متجاهر، ساماندهی میدان حضرت عبدالعظیم(ع) و افزایش امنیت از جمله مواردی است که طی پنج ماه گذشته شاهد بودیم و فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز ۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات خودرویی و موتوری این ستاد و همچنین برای افتتاح ساختمان موقت فرماندهی انتظامی شهرستان ری اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

بهره‌برداری از بیمارستان جدید فیروزآبادی پس از ۱۵ سال وقفه

وی که در بیمارستان فیروزآبادی شهرری به دنیا آمده است با بیان مشکلات درمانی شهرستان و بار سنگین بر دوش این مرکز به بهره برداری از بخش ۳۲۹ تختخوابی این بیمارستان با اعتبار ۹۸۰ میلیارد تومان اشاره و تصریح کرد: احداث بیمارستان جدید فیروزآبادی پس از ۱۵ سال از شروع آن، با پیگیری‌هایی مستمر و کمک همه مسؤولان که داشتیم، از سر گرفته شد و فاز نخست آن در فروردین ۱۳۹۹ و فاز نهایی آن در خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید و هم اکنون با ظرفیت کافی تخت برای خدمت به بیماران کرونایی و سایر بیماران در مدار خدمت‌رسانی قرار دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: در بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز پروژه ۳۲۰ تخت خوابی در حال ساخت است همچنین کلینیک تخصصی هفتم تیر و اضافه شدن ۵۰ تخت اورژانس به این بیمارستان از محل اعتبارات فرمانداری، از دیگر پروژه‌های درمانی شهرستان ری است که طی دو سال اخیر انجام شده است.

اتصال ۲۴ روستای شهرستان ری به آب شرب تهران

توکلی با اعلام اینکه برای اولین بار آب تهران را به روستاها متصل کردیم، تأکید کرد: همه مردم ری در تمام روستاها حق برخورداری از آب شرب سالم و گوارا را دارند و طی یک سال اخیر، ۲۴ روستای شهرستان ری به رینگ آب تهران وصل شده که این پروژه حدود دو سال ادامه دارد و در سال ۱۴۰۲ در ری روستایی نخواهیم داشت که بخشی از آب شرب آن آب سطحی نداشته باشد.

اولویت بندی مشکلات و رضایت شهروندی عواملی مهم در کسب موفقیت 

وی اولویت بندی مشکلات و رضایت شهروندی را عوامل مهم در کسب موفقیت برشمرد و یادآور شد: توفیقات خوبی در سال ۹۹ با وحدت و همکاری بین دستگاه‌ها در شهرستان ری حاصل شد که کسب رضایت شهروندی را به دنبال داشت و رتبه‌ برتر استانی جشنواره شهید رجایی را کسب کردیم.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه در ابتدای خدمتش در هر مسؤولیت، مهمترین موضوعات و مشکلات پیرامونی را شناسایی و با محوریت خدمت به مردم، در اولویت رسیدگی قرار می‌دهد، اضافه کرد: همواره در همه مسؤولیت‌ها به‌رغم وجود شاید برخی اشکال در خدمت به مردم و بویژه طی دو سال خدمت در ری همیشه در پی کسب رضایت شهروندی تلاش شده است.

مدیران بی‌نظم و کم بهره جابه‌جا شدند

توکلی نقش دستگاه‌های مختلف را در کسب رتبه‌های برتر مؤثر دانست و ابراز کرد: همه مدیران موظف به خدمت‌رسانی مطلوب به همه مردم هستند و در این راستا رؤسای ادارات که دچار سکون و روزمزگی بوده و خدمات شایسته‌ای نداشتند جابه‌جا کردیم چراکه اگر مدیر مجموعه منظم و کاری باشد خیلی از مشکلات حل می‌شود.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال ۱۴۰۰، «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اشاره و عنوان کرد: در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال، اجرای سیاست گزاری‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی شهرستان برای ایجاد اشتغال که از مؤلفه‌های مهم رونق تولید است، در دستور کار قرار گرفت.

تحقق ۱۱۳ درصدی اشتغال در شهرستان ری تا حال حاضر

فرماندار ویژه شهرستان ری با یادآوری اینکه اشتغال جوانان از اولویت‌های مهم شهرستان است، خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال شهرستان ری در سال جاری، ۷۱۸۸ نفر است که بر اساس سامانه رصد اشتغال کشور حسب اقدامات دستگاه‌های اجرایی شهرستان و ارزیابی انجام گرفته، با ایجاد اشتغال برای ۸۱۵۴ نفر در شش ماهه اول سال و تحقق ۱۱۳ درصدی تعهد اشتغال، رتبه نخست و جایگاه عالی در بین شهرستان‌های استان تهران را کسب کردیم.

آلودگی هوا مهم‌ترین معضل شهرستان ری

توکلی با بیان اینکه درحال حاضر آلودگی هوا مهمترین معضل شهرستان ری است، تصریح کرد: شاخص‌های آلایندگی در تهران هم بالا است اما در ری باتوجه به فضای پیرامونی، شهرداری می‌تواند یک طرح کامل در برای کاهش آلودگی هوا اجرا کند.

وی مطالبات زیست محیطی را اولویت شهرستان دانست و بیان کرد: ایجاد سامانه‌های رصد و پایش برخط واحدهای صنعتی که در کارخانجات نصب شده است در کاهش آلودگی تاثیرات خوبی داشته است همچنین طی دو سال اخیر مجوزی در ری صادر نکردیم که پیوست زیست محیطی نداشته باشد و استفاده از سوخت مازوت نیز ممنوع شده است اما در کل حل مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا عزم ملی می‌خواهد و در سطح کلان باید تصمیم‌گیری شود.

مجتمع پردازش و بازیافت زباله «آرادکوه» کهریزک 

تهران در قبال خدماتی که  از ری دریافت می‌کند باید هزینه‌اش را بپردازد

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ری نباید حیات خلوت مشکلات پایتخت باشد و در قبال خدماتی که دریافت می‌کنند باید هزینه‌اش را بپردازند، گفت: مرکز پسماند آرادکوه مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم شهرستان ری و به ویژه کهریزک ایجاد کرده است و باید این مجتمع ساماندهی شود و برای زباله‌ها بجای دفن از روشهای به‌روز بازیافت استفاده کنند.

ری، به‌رغم ظرفیت‌های فراوان بوستان فرامنطقه‌ای ندارد

توکلی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و آثار باستانی شهرری تشریح کرد: ری با قدمت بیش از هفت هزار سال، بوستان فرامنطقه‌ای و مرکز تفریحی مناسب ندارد درحالی که جنوب بلوار شهید آوینی و دامنه کوه بی‌بی شهربانو ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد تفرجگاه در جنوب پایتخت است. 

وی در ادامه با اشاره به عدم مدیریت شهری مستقل در شهرستان ری، تأکید کرد: مدیریت شهری منطقه ۲۰ باید به معاون شهردار تهران ارتقاء پیدا کند زیرا با اختیارات شهرداری منطقه نمی‌توان مشکلات ری و مطالبات مردم را به‌طور مطلوب دنبال کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال منافع اقتصادی در ری هستند خاطرنشان کرد: با مردم عهد بستیم که برای همه مردم خدمت کنیم لذا همواره با ایجاد همدلی و وحدت و پرهیز از اختلاف افکنی‌ها، پیگیر مطالبات مردم هستیم و در راستای امیدبخشی و رضایتمندی مردم، باندهای قدرت را که به دنبال منافع اقتصادی هستند همراهی نکردیم.

توکلی در ادامه به بهره برداری از پروژه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، درمانی، کشاورزی، عمرانی و خدماتی اشاره کرد و یادآور شد: در مناسبت‌هایی مثل دهه مبارک فجر و هفته دولت پروژه‌های مختلفی با حضور مسؤولان کشوری و با محوریت خدمت به مردم افتتاح و به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی شده است. 

افتتاح صدها پروژه عمرانی در شهرستان ری

بهره برداری از ۴۳ پروژه با اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان واشتغالزایی ۶۰۷ نفر در هفته دولت ۱۴۰۰، افتتاح ۲۴۳ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۷۶۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۸۹۳ نفر در دهه فجر سال ۹۹، بهره برداری از ۱۰۲ طرح عمرانی در هفته دولت سال ۹۹ و افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۶ پروژه با اعتبار ۴۰۷ میلیارد تومان در دهه فجر ۹۸ از طرح‌هایی بود که فرماندار ری اشاره کرد.

وی افزود: بهره برداری از نیروگاه ۴۲۰ کیلوواتی خورشیدی تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران، کلنگ زنی مجتمع مسکونی ۶۰ واحدی ویژه اقشار کم درآمد با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، تحقق ۲۲۸ درصدی اشتغال در سال ۹۹ و ساماندهی انبارهای شهرستان با ثبت ۲ هزار و ۲۰۰ انبار در سامانه جامع از دیگر طرح‌های اجرا شده در شهرستان است.

معاون استاندار تهران در ادامه اعلام کرد: در این دوره کسب رتبه برتر فرمانداری ویژه شهرستان ری در خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا، کسب رتبه اول شهرستان ری در ایجاد اشتغال، تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از فرماندار ری در راستای بهره برداری از بیمارستان فیروزآبادی، تقدیر استاندار تهران از فرماندار ری بمنظور اقدامات مؤثر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر در ایام کرونا، تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرماندار ری به واسطه انتخاب ری به عنوان «شهر خلاق کتابخوانی ایران» از جمله افتخارات کسب شده شهرستان ری در سطح استان تهران است.

وی تحرک، پویایی، برنامه محوری و هدف گرایی را از مهمترین شاخص‌های دوره مدیریت شهرستان ری برشمرد و افزود: طبق عهدی که با مردم بستیم تا برای همه مردم خدمت کنیم، تمام تلاش خود را برای توسعه و افزایش رفاه مردم به کار برده و با پیگیری مطالبات مردم به دنبال امید، رضایتمندی و اعتماد مردم هستیم.

رسانه‌ها با رعایت اخلاق‌مداری مطالبات مردم را پیگیری کنند

توکلی در پایان با اشاره به تأثیر رسانه‌ها در تحقق مطالبات مردم اظهار کرد: اصحاب رسانه با رعایت اخلاق‌مداری و انتقادات سازنده می‌توانند به عنوان رابط بین مردم و مسؤولان، مشکلات و مطالبات مردم را انعکاس دهند و در راستای تحقق مطالبات شهروندان و مشکلات شهرستان گام بردارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا