گیلان

فرهنگ‌سازی از طریق فضای رسانه برای جامعه قابل‌پذیرش‌تر است

به گزارش برگزیده های ایران از رشت محمدباقر باقرزاده ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در ساختمان صداوسیمای مرکز گیلان اظهار کرد: جلب رضایتمندی شهروندان موردتوجه همه ما است.

وی به تاب‌آوری اجتماعی، حقوق شهروندی و امیدآفرینی از منظر عمومی اشاره کرد و گفت: بحث ایجاد امید در جامعه بسیار حائز اهمیت است و اگر این امید از مردم گرفته شود، جامعه صدمات جبران‌ناپذیری را می‌بیند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با بیان اینکه صداوسیما پیرامون مباحثی ازجمله سد معبر و غیره اگر پای‌کار بیاید یقیناً پذیرش آن موضوع برای مردم راحت‌تر است، گفت: مردم معمولاً در برابر مباحث نو مقاومت می‌کنند اما اگر صداوسیما و رسانه‌ها مردم را برای کارهای شورا و شهرداری آماده کنند یقیناً بهتر پذیرای بسیاری از موضوعات ازجمله اجرای پروژه‌های شهری هستند.

باقرزاده با تأکید به اینکه رسانه استانی واسطه امین و مورد اعتماد بین مردم و دستگاه‌هاست، افزود: رسانه می‌تواند هنرمندانه خدمات حوزه مدیریت شهری را به اطلاع شهروندان برساند و نقد منصفانه به معنای تخریب نیست.

 

شفاف‌سازی عملکرد حوزه مدیریت شهری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تفکر شورای ششم رشت از بدو شروع فعالیت تلاش برای رفع کاستی‌ها بوده است، اظهار کرد: شورای ششم رشت با استفاده از تجارب دوره‌های گذشته تلاش خود را به‌منظور افزایش تعامل با دستگاه‌های خدمتگزار به کار گرفته است.

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه بر اساس همین رویکرد دیدار امروز برگزارشده است، افزود: صداوسیما به جهت ارتباط مؤثر بهترین وسیله برای انتقال مشکلات مردم به مسؤولین و همچنین انتقال عملکردهای سازنده مسؤولین در راستای رفع مشکلات به مردم است.

وی با تأکید به اینکه با شفاف‌سازی عملکرد می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم، گفت: حمایت و اعتماد مردمی بزرگ‌ترین سرمایه حوزه مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به موضوع انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: برخلاف دوره‌های گذشته، شورای ششم با کمترین چالش نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد.

کارگرنیا با بیان اینکه انتخاب علوی به‌عنوان شهردار رشت بر اساس خرد جمعی و عقلانیت انجام شد، افزود: ان‌شاءالله با این انتخاب شاهد اجرایی شدن ثبات مدیریت در حوزه مدیریت شهری باشیم و شاهد حضور شهردار رشت به‌عنوان یار دوازدهم شورا تا پایان عمر فعالیتی شورای ششم باشیم.

وی با تأکید به اینکه شورا و شهرداری رشت این آمادگی را که در جمیع جهات بالأخص حقوق شهروندی گام‌های مؤثرتری بردارد، تصریح کرد: امیدواریم بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با محوریت حقوق شهروندی، بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت بالای صداوسیما و دیگر رسانه‌های متعهد اقدامات حوزه مدیریت شهری را با هدف شفاف‌سازی بهتر و جلب اعتماد به اطلاع شهروندان برسانیم و فرهنگ‌سازی از طریق فضای رسانه برای جامعه قابل‌پذیرش‌تر است.

فرهنگ‌سازی پیرامون تفکیک زباله از مبدأ از دریچه نگاه صداوسیما

شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در این سرزمین حس برانگیخته شدن تعلق نیازمند برانگیخته شدن است اظهار کرد: این مهم با کار صادقانه و خدمت عمومی محقق می‌شود.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در شورای رشت یک تیم منسجم ۱۲ نفره شامل اعضای شورا و شهردار رشت مشغول فعالیت هستند، افزود: تمام تلاشمان را به‌منظور کار شبانه‌روزی با هدف رفع کمبودها به کار گرفته‌ایم.

وی به حواشی ایجادشده پیرامون بانوی دست‌فروش در رشت اشاره کرد و افزود: یکی از مجریان صداوسیما به بنده اعلام کرد که در ابتدا با مشاهده کلیپی که در فضای مجازی پیرامون این درگیری پخش‌شده بود یک قضاوت برایم تداعی شد، اما پس‌ازاینکه از نزدیک دراین‌باره تحقق و شرایط خدمت نیروهای سد معبر را رصد کردیم نگاهمان تغییر کرد.

علوی با اشاره به اینکه بعضاً اعضای شورای ششم رشت حتی از مدیران شهرداری بیشتر فعالیت می‌کنند، گفت: این مهم نویددهنده اتفاقات بسیار خوب در حوزه مدیریت شهری رشت است.

شهردار رشت با بیان اینکه در راستای انجام اقدامات و بررسی و رفع مشکلات به همراهی صداوسیما نیاز داریم، گفت: موضوعی همچون تفکیک زباله از مبدأ یقیناً با فرهنگ‌سازی از طریق دریچه نگاه صداوسیما می‌تواند بازخورد بسیار خوبی داشته باشد.

 

در این دیدار دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از معاونین صداوسیمای مرکز گیلان نیز به بیان پیشنهادات خود پیرامون تعامل بیشتر حوزه مدیریت شهری و صداوسیمای مرکز گیلان پرداختند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا