اصفهان

فرهنگ بسیجی به دنبال خدمت بی‌منت است/ به بسیجی بودنمان افتخار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: در هفته بسیج نیاز است که به خود بسیج بپردازیم؛ بزرگ‌ترین مفسر بسیج رهبر معظم انقلاب هستند و برای تفسیر فرهنگ بسیج باید به سراغ ایشان برویم؛ هیچ‌کس نمی تواند بسیج را مانند مقام معظم رهبری تفسیر کند‌.

وی تأکید کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، بسیج یک فرهنگ و کار فرهنگی است؛ این جمله بسیار پرمعنا و عمیق است، اگر بسیج را در قالب یک سازمان قرار می‌دهیم صرفاً برای سازماندهی است اما در اصل بسیج یک فرهنگ است؛ فرهنگ شاخصه‌ها و الزاماتی دارد که نیاز است به آن توجه شود.

جان‌نثاری عنوان کرد: اگر خصوصیات و شاخصه‌های فرهنگ بسیجی را خوب بشناسیم و ترویج کنیم قطعاً باعث می‌شود که دنیا و آخرت همه‌مان آباد شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه نخستین رکن بسیجی بودن اعتقاد دینی، ولایی است، توضیح داد: امکان ندارد در رابطه با بسیج و فرهنگ بسیجی صحبت کنیم اما شروع‌مان از اعتقاد و ولایت‌مداری نباشد. 

وی اظهار کرد: ولایت‌مداری به این معناست که قائل به این باشیم به هر آنچه که منویات رهبر معظم انقلاب و امام است بپردازیم؛ آنچه توسط رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود فرمایشات است ولی آنچه که نیاز است عمل کنیم برای ما منویات است؛ آنچه که می‌دانیم مقام معظم رهبری آن را دوست دارند و از ما انتظار دارند و این مورد دنباله‌روی و منویات است.

جان‌نثاری گفت: تراز ولایت‌مداری، تراز شهیدان سلیمانی، کاظمی و همه شهیدان است و این موارد تراز اطاعت از رهبری است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به این نکته که دومین شاخصه این است که با بصیرت و شناخت بدانیم در هر زمان چه وظیفه‌ای به عهده‌مان است، یادآور شد: مهم نیست که در چه سنگری باشیم، مهم این است که سرباز باشیم؛ ممکن است سنگر سرباز روزی در جبهه دفاع مقدس و روزی در ادارات است؛ مهم سربازی کردن و شناخت وظیفه است و در صحنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ولایت‌مداری جهت را نشان می‌دهد، وظیفه شناسی و انجام وظیفه به سمت هدف سوق‌مان می‌دهد؛ بدون بصیرت، شناخت، کار، تلاش و فعالیت نمی‌توان بسیجی بود؛ ولایت‌مداری با کار، اعتقاد و تحرک عجین است؛ این شاخصه نشان می‌دهد ادعای بسیجی بودن صادق است یا خیر.

جان‌نثاری با بیان اینکه شاخصه‌‌های فرهنگ بسیجی موارد زیادی است، خاطرنشان کرد: از دیگر شاخصه‌های بسیجی بودن برای بسیجیان در حوزه کارمندی خدمت بی‌منت به مردم است؛ شخصی که ادعا می‌کند بسیجی است، ضمن اینکه ولایت‌مدار و با بصیرت است نیاز است که عمل او خدمت بی منت به مردم و گره‌گشایی از مردم باشد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان تأکید کرد: اگر امروز در این میدان به عنوان بسیجیان حوزه‌ها، پایگاه‌ها، ادارات و کارمندان حضور داریم این مورد را به خود متذکر می‌شویم که یک بسیجی کارمند خوب، خادم و خدمتگزار است و نمی‌گذارد نارضایتی میان مردم رسوخ کند و دلسرد شوند؛ بسیجیان از کارمند و مدیر ایستاده‌اند تا نشان دهند نظام اسلامی توانایی اداره کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر در دوره‌هایی، برخی دستگاه‌ها در اختیار افرادی قرار گرفت که اعتقادی به تفکر بسیجی نداشتند و قبول نداشتند اعتقاد دینی می تواند از صفر تا صد جامعه را اداره کند، یادآور شد: اما امروز این اعتقاد هست که دین مبین اسلام، احکام شرع و احکامی که ولی بیان می‌کند، قانون اسلام و مبتنی بر قرآن می‌تواند جامعه را اداره کند و پیشرفت ایجاد کند و در این راستا فرهنگ بسیجی، خدمت بی‌منت تولید می‌کند. 

جان‌نثاری عنوان کرد: اگر در اداره‌ای بسیجی هستیم، نیاز است که بیش‌تر از بقیه کار و دلسوزی کنیم و این حاکی از آن است که اعتقاد داشته باشیم بسیج یک فرهنگ و کار فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان گفت: اگر بسیج به جنگ با دشمن رفت، باز هم کار فرهنگی می‌کند و اعتقادش را بیان می‌کند؛ در فرهنگ بسیجی اشرافیت، اشرافی‌گری و تبعیض جایی ندارد؛ فرهنگ بسیجی مأیوس کردن دشمن و مقاومت در برابر آن است.

وی یادآور شد: امروز دولت سیزدهم با صدای رسا اعلام و افتخار می‌کند که دولت بسیجی با فرهنگ بسیجی است؛ به عنوان مدیران دولتی خجالت نمی‌کشیم که لباس بسیجی بپوشیم، چفیه بیندازیم و بگوییم در دستگاه‌مان عنصر بسیجی هستیم؛ خجالت نمی‌کشیم بگوییم اگر کاری انجام می‌دهیم و میزی داریم به‌واسطه خون شهدا و جان‌فشانی آزادگان است.

جان‌نثاری مطرح کرد: اگر امروز قدرت، قلم و توانی داریم که می‌توانیم بله و نه بگوییم، این قدرت و اختیار را شهیدان در اختیارمان قرار داده‌اند و از میزی که پشت آن نشسته‌ایم سرمست نمی‌شویم و به این توجه داریم چه خون‌هایی پشت آن ریخته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه به خون ۲۴ هزار شهید توجه داریم، اعلام کرد: فرهنگ بسیجی به ما غرور را القا نمی‌کند؛ خادم و نوکر مردم هستیم و به این افتخار می‌کنیم که بیش‌تر از طبقات پایین جامعه حمایت می‌کنیم، نیاز است امروز این فرهنگ تقویت شود. 

وی گفت: فرهنگ بسیجی اعتقاد، ولایت‌مداری، خدمت، کار و اطاعت است؛ فرهنگ بسیجی نان و آب را ملاک قرار دادن نیست بلکه انجام وظیفه را ملاک قرار دادن است و از شهدا یاد گرفتیم وظیفه‌مان را انجام دهیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا