گلستان

فرهنگ تندروی‌ باید به فرهنگ تقریب و همدلی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در دیدار نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی  اظهار کرد: توجه دادن مردم به وحدتی را که مقام معظم رهبری آن را به عنوان یک اصل و مبنای قرآنی و اعتقادی بر می‌شمارند باید به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال اختلاف و درگیری بین مسلمانان هستند و این روش و ایده آنها حتی هزینه‌های زیادی نیز برای آنها ندارد، بنابراین وظیفه اسلامی داریم که مسئله وحدت را تقویت کنیم و از اندیشه‌های بزرگان دین و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری را برای این مقوله مهم نهادینه کنیم.


دیدار نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی با آیت‌الله نورمفیدی

 

* روحانیون کاروان‌های زیارتی باید بومی باشند

امام جمعه گرگان گفت: همیشه تقاضا، اصرار و تاکید بنده بر این بوده  و هست که برای کاروان‌های زیارتی شیعه و سنی استان از روحانیون بومی استفاده شود چرا که این عزیزان با  فرهنگ این استان و روحیات مردمان این دیار آشنایی بیشتر دارند و بهتر می‌توانند کار فرهنگی کنند، باید این امر مورد توجه سازمان حج و زیارت قرار بگیرد.

نورمفیدی افزود: مسئله حج و زیارت و عتبات عالیات و سوریه یک عشق و علاقه قلبی را با خود در پی دارد و تاثیرات معنوی بسیاری را در روحیات و زندگی زیارت‌کنندگان نمایان می‌کند. 

وی تاکید کرد: امیدواریم موانع که در طی این دو سال با شیوع بیماری کرونا ایجاد شده هر چه زودتر مرتفع شود، هر چند موضوع حج و اعزام زائران به سرزمین حج مستلزم هماهنگی‌های دیگری هم هست اما در مورد زیارت عتبات عالیات و حرم حضرت زینب (س) انشا‌الله شرایط هر چه زودتر فراهم شود و مشکلات مرتفع و زمینه زیارت فراهم شود.


دیدار نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی با آیت‌الله نورمفیدی

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مردم ما عاشق اهل بیت (ع) هستند و اکثر مردم ایران اسلامی اگر سالی یکبار به زیارت حضرت امام رضا (ع) مشرف نشوند همانند این است که به نیاز معنوی آنها پاسخ داده نشده، حتی در ایام کرونا هم دیدیم که با رعایت مسائل بهداشتی به زیارت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع) نائل می‏‌شدند و این را یک نیاز معنوی بر می‌شمارند.

نورمفیدی با اشاره به تبلیغات و اهانت‌های تکفیری‌ها نسبت به اسلام، پیامبر(ص) و دلبستگی به غیرخدا، گفت: آنها به دنبال ایجاد طاغوت و از بین بردن مسلمانان و وحدت جامعه اسلامی هستند که ما باید این‌ها را از مسلمانان دور کنیم، فلسفه اصلی حج این است که تمامی مسلمانان در اطراف کعبه جمع شده و اساس بنیان اسلامی را تقویت کنند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا