آذربایجان شرقی

فروشندگان کالاهای اساسی، فروشگاه‌های خود را به صندوق مکانیزه مجهز می‌کنند

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، اکبر فتحی در دوازدهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی با اشاره به اینکه در شبکه توزیع خلاء‌های زیادی وجود دارد که باید مرتفع گردند، اظهار داشت: سامانه سیفا با وجود دقت زیاد اگر نتواند خروجی قابل قبولی در امر نظارت و موارد مدنظر داشته باشد، باید اهتمام لازم در مورد لینک این سامانه به عمل آید تا بتواند در بحث نظارت یاری‌کننده باشد.

وی با بیان اینکه هدف قانونگذار از ایجاد نظامات صنفی و … کنترل از طریق خود مجموعه بوده است تا کنترل دولتی، گفت: با در نظر داشتن وظیفه اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون نظارت، نحوه نظارت این نهادها مشخص گردیده است.

وی کارآمدتر شدن این نظارت‌ها و ابلاغ و رونوشت نحوه همکاری این اصناف و اتحادیه‌ها با سازمان جهاد کشاورزی تاکید نمود و متذکر شد: مهمترین هدف استفاده از ظرفیت تشکل های مختلف بخش خصوصی و اتحادیه های آنها در حوزه بازار است و در صورت اجرائی شدن این امر نیاز اندکی به ورود دولت در این حوزه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تاکید بر تهیه لیست تامین‌کنندگان کالاهای اساسی، تصریح کرد: ضمن برگزاری جلسه‌ای با این تامین‌کنندگان باید نحوه تامین کالاهای آنها مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت بروز مشکل احتمالی آمادگی‌های لازم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به شرکت غله به عنوان یکی از تامین‌کنندگان و ذخیره‌کنندگان و لزوم دسترسی سازمان به لیست موجودی آن اذعان داشت: باید امکان دسترسی به سامانه سیفا فراهم شود تا سازمان جهاد کشاورزی در جریان امور قرار گیرد.

وی با تاکید بر وظایف مهم معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و مدیر توسعه بازرگانی سازمان خاطرنشان کرد: باید آمار دقیق مصرف سرانه تمام کالاهای مشمول تهیه و میزان مصرف صنف و صنعت و خانوار تفکیک گردد و بر اساس این آمار و اخذ اطلاعات از سامانه‌ها طبیعتاً باید برای ذخایر استراتژیک کالاها در شرایط اضطرار تمهیداتی اندیشیده شود در صورتی که آمار دقیق نیازمندی استان به تفکیک کالا احصا گردد، می‌توان در ستاد تنظیم بازار یا قرارگاه امنیت غذایی برای مثال مصوب نمود که اداره‌کل غله مکلف به تامین میزان مشخصی کالا و ذخیره آن می‌باشد.

فتحی در ارتباط با توزیع کالا اذعان داشت: انتظاری که از فروشندگان وجود دارد این است که فروشگاه‌های خود را به صندوق مکانیزه مجهز کنند تا در صورت توزیع کالاهای اساسی به صورت مکانیزه مشکلی در امر توزیع به‌وجود نیاید.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا