گلستان

فعالیت موسسات ناباوری در همه استان‌ها برای افزایش جمعیت کشور تاثیرگذار است/ اجرای قوانین ناقص در کشور سبب بی‌اعتمادی جوانان شده است

سیدرضا موسوی جوان ۳۶ ساله آزادشهری دارای چهار فرزند ( یک دختر و سه پسر) در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران در گرگان در خصوص طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین در زندگی ما مسلمانان، بنیان و استحکام خانواده  جایگاه و ارزش بالای معنوی داشته و از زمان صدر اسلام تاکنون بر تشکیل خانواده سفارش بسیاری شده و ازدواج را نیمی از دین شمردند.

وی تصریح کرد: از نظر علمی و دینی فرزندآوری در مادران احساس جوانی ایجاد کرده و آنها به این باور می رسند که هنوز در خانواده دارای جایگاه ویژه ای هستند.

جوان آزادشهری با اشاره به دارا بودن چهار فرزند خاطرنشان کرد: متاسفانه از دهه ۷۰ فرهنگ زندگی بهتر با داشتن فرزند کمتر در بین مردم رواج پیدا کرده و در زندگی امروزی خانواده‌های جوانی مانند بنده که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشته مورد تعجب بستگان می شود و آنها نمی‌توانند‌این موضوع را درک کنند.

بیشتر اوقات‌ فامیل و بستگان از بنده و همسرم با تعجب سوال می کنند‌ که در شرایط روحی و اقتصادی کنونی چگونه دارای چهار فرزند هستیم و آنها را تربیت کرده و به لحاظ مایحتاج اقتصادی تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: در اغلب اوقات‌ مشکلات اقتصادی در تامین زندگی و مایحتاج ما مشاهده شده اما کاملا باور دارم و‌ معتقدم که با تولد هر فرزند رزق و روزی آن نیز از طرف خداوند تامین می‌شود و بارها این موضوع در زندگی شخصی خود تجربه کردم.

موسوی گفت: مهمترین عامل در عدم انگیزه خانواده‌های جوان در امر فرزندآوری وجود مشکلات و چالش‌های مهم اقتصادی است که اگر دولت بتواند این موضوع را رفع کند مطمئنا در افزایش جمعیت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی بیان کرد: به‌طور مثال اگر دولت اعلام کند که به هر جوان ایرانی که در طرح «جوانی جمعیت فرزندآوری» همکاری کند، به ازای هر فرزند ۳۰ میلیون کمک بلاعوض خواهد کرد مطمئن باشید تا سال آینده جمعیت کشور حداقل یک و نیم برابر افزایش پیدا می‌کند‌.

جوان آزادشهری با اشاره به تعداد کثیری از زوج‌های ناباور در کشور ابراز کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از زوج‌های جوان کشور ناباور بوده و اگر برای کاهش هزینه‌های درمان این افراد، موسسات ناباوری در همه استان‌ها با تعرفه دولتی و یا حتی رایگان فعال شود، آمار افزایش جمعیت و فرزندآوری به صورت چشمگیر بالا خواهد رفت.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها تامین کمک مسکن، کمک هزینه تحصیلی و درمان فرزندان نیز از عوامل مهم در ایجاد انگیزه برای جوانان در فرزندآوری خواهد بود.

موسوی بیان کرد: متاسفانه در دولت‌های گذشته در راستای فرزندآوری قوانینی وضع شد و به مدت چند ماه و به طور ناقص اجرا شد که اجرای‌ناقص چنین قوانین سبب بی‌اعتمادی‌جوانان به دولت شده و تا زمانی که این قوانین به صورت کامل و عینی اجرا نشود، انگیزه ای برای فرزندآوری نخواهد بود.

جوان آزادشهری ابراز کرد: اصلاح قوانین، اصلاح زیرساخت‌ها، ارائه تسهیلات ویژه به خانواده‌های جوان دارای چند فرزند می‌تواند دولت را در اجرای بهتر قوانین فرزندآوری کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: وجود‌ فرزند زیاد و بازی آنها در خانه علاوه بر اینکه از افسردگی فرزندان در خانواده‌های تک فرزندی جلوگیری می‌کند، سبب شادابی، طراوت و زنده بودن خانواده شده و خستگی والدین را رفع می کند.
انتهای پیام/۲۳۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا