خراسان رضوی

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است

به گزارش برگزیده های ایران از کاشمر، «حسین گنجی» در مراسم خوانش و معرفی کتاب “در حسرت یک آغوش” که با حضور مسوولان و فعالان فرهنگی کاشمر در محل سالن سینما این شهر برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است. در این راستا رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارتقای فرهنگ شهروندی ،توجه به سلامت اجتماعی ، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان است.

وی با بیان این که معتقدیم انجام فعالیت‌های فرهنگی، عامل دلگرمی و مشوقی برای انجام سایر فعالیت ها است، افزود: به دنبال این هستیم در حوزه مدیریت شهری از حمایت و همفکری  فعالان و صاحب نظران این عرصه استفاده کنیم تا از این طریق انتقادها را به حداقل ونقدهای منصفانه و بجا را به عنوان محرک اصلی فعالیت های مجموعه شهرداری کاربردی کنیم.

وی یادآور شد: تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری، خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و تکریم ارباب رجوع از اولویت های مدیریت شهری است که همواره تلاش می کنیم با تعامل و همراهی با شهروندان،  سرمایه های اجتماعی شهرداری‌ها را افزایش دهیم.

سرپرست شهرداری کاشمر باز کردن گرفتن ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور در بلوار بسیج و جانبازان را با احداث میدان شهدای ناجا یکی از کارهای مهم در حوزه ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: در سه ماه اخیر ٣٣هزار مترمربع آسفالت و لکه گیری معابر، ١۵هزار مترمربع تایل فرش و ٣هزار و ۵٠٠ متر طول جدول و کانیو، ٣٠٠ متر دیوار سنگی، ٨۶٠متر مربع پارک محله و اصلاح هندسی ابتدای بلوار سیدمرتضی (ع) انجام شده است.

در این مراسم مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه‌ کاشمر با اشاره به اینکه نشر ارزش های دفاع مقدس با روش های گوناگونی در جامعه ترویج و تبیین می شود، گفت: یک نفر با استفاده از هنر زبان و بیان، برخی با هنرنمایی از قبیل قلم زدن و کتابت تلاش می کنند معارف و ارزش های دفاع مقدم را در جامعه تبیین کنند.

حجت الاسلام چهکندی نژاد با تاکید بر اینکه هر فرد با هنری که در اختیار دارد می تواند گامی در جهت معرفی ستارگان گمنام بردارد، یادآور شد: آشنایی نسل جوان با راه و سیره شهدا مصداق کار حسنه است که به عنوان باقیات و الصالحات خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابنویسی و قلم زنی در حوزه معرفی سیره شهدا خاطر نشان کرد: زمانی می توانیم با آسیب ها مبارزه کنیم که فرهنگ کتابخوانی غنی در جامعه توسعه و ترویج یابد و به تمدن اسلامی مدنظر قرار رهبر معظم انقلاب دست یابیم.

در ادامه این محفل فرهنگی سعیده زراعتکار نویسنده کتاب “در حسرت یک آغوش” که خاطرات همسر جانباز سردار شهید سید محمد موسوی فرگی را به رشته تحریر درآورده است، برخی از قسمت های این کتاب را برای حاضران قرائت کرد.

گفتنی است؛ این محفل فرهنگی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشمر و با همراهی مؤسسه فرهنگی موج برگزار شد.

 

انتهای پیام/٧٠٠۴٢


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا