کرمانشاه

فعالیت ۶۲۷ نیروی پاکبان و ۱۳۷ نیروی کارگر جمع آوری زباله در کرمانشاه/شهرداری کرمانشاه نیازمند ٩٠ ماشین مکانیزه نو برای جمع‌آوری زباله است 

فعالیت ۶۲۷ نیروی پاکبان و ۱۳۷ نیروی کارگر جمع آوری زباله در کرمانشاه/شهرداری کرمانشاه نیازمند ٩٠ ماشین مکانیزه نو برای جمع‌آوری زباله است 

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، برومند نامداری بامداد امروز در بازدید اصحاب رسانه از عملیات جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر کرمانشاه اظهار کرد: به طور کل شهر کرمانشاه دارای هشت منطقه و هر منطقه دارای یک معاون خدمات شهری برای جمع‌آوری زباله است، وظیفه حوزه معاونت خدمات شهری سیاست گذاری، نظارت و پیگیری امورات در بحث نظافت، رفت و روب و جمع آوری زباله است.

وی افزود: پنج سازمان زیر نظر معاونت خدمات شهری است که شامل سازمان آتش نشانی، سازمان آرامستان ها، سازمان مدیریت پسماند، سازمان میادین و مشاغل (میوه و تره بار) و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: معاون خدمات شهری در کل کشور رئیس هیئت مدیره این پنج سازمان است که شرح وظایف مخصوص خود را دارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: شهرداری شهر را از ساعت ۹ شب تحویل می‌گیرد و از ۹ شب به بعد کار پاکبان‌ها و رانندگان آغاز و تا ساعت ۶ صبح نظافت، رفت و روب و جمع آوری زباله انجام می‌شود.

نامداری بیان کرد: جمع آوری زباله در هر منطقه ساز و کار خاص خود را دارد و در بحث جمع آوری زباله نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که مردم آگاه باشند چه ساعتی زباله‌ها را بیرون بگذارند.

وی گفت: زباله‌ها را بازیافت و به کود کمپوست تبدیل می‌کنیم و در حال حاضر بیش از ٨٠٠ تن کود کمپوست داریم که قرار است آن را خریداری و به چند کشور صادر کنند.

اجرای عملیات جمع‌آوری زباله با ۴٠ دستگاه خودرو در کرمانشاه

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: تنها دلیل جمع آوری نکردن زباله کمبود ماشین آلات است و ما برای اربعین هشت ماشین خریداری کرده‌ایم که تا انتهای مهر ماه تحویل داده می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: در بحث پسماند بالغ بر ٧٠٠ تن تولید داریم و در سنوات گذشته که تولید زباله روزانه ۵٠٠ تن بود نیمی از زباله ها توسط شهرداری و نیمی توسط پیمانکار جمع آوری می‌شد.

وی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده قرارداد جمع آوری زباله با پیمانکار ها لغو و تمام بار بر دوش شهرداری افتاد و در حال حاضر با تعداد ۴٠ دستگاه خودرو عملیات جمع آوری زباله صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: بخش موتوری شهرداری کار اعزام ماشین را انجام میدهد و جمع آوری زباله با هشت نوع دستگاه ماشین آلات صورت می گیرد.

وی بیان کرد: این ماشین آلات از سال ۸۶ خریداری شده است و در سال ۱۳۸۵ ابتدا ١٣ دستگاه خاور سپس پنج دستگاه رنو اضافه شد و در سال ۱۳۸۹ یازده دستگاه دیگر اضافه شد.

نامداری تشریح کرد: در سال ۱۳۹۷ پنج دستگاه دیگر اضافه شد که عمر مناسب دستگاه ها پنج سال است و مستهلک می‌شود و این عوامل موجب می‌شود در جمع آوری زباله با تأخیر مواجه شویم.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند به عنوان سازمان پشتیبان مناطق است و در بخش ماشین آلات مکانیزه در سه شیفت ماشین آلات سرویس شده را ساعت چهار صبح تحویل می‌گیرند.

وی افزود: بازرسین در شهر اعلام می‌کنند وضعیت زباله هر منطقه چگونه است و ماشین آلات بر اساس میزان زباله در لحظه توزیع می‌شوند.

جمع‌آوری زباله شهر کرمانشاه به صورت ٢۴ ساعته

این مقام مسئول گفت: شیفت جمع آوری زباله ها ٢۴ ساعته از چهار صبح تا ١۶ و شیفت دوم ١۶ تا ٢٠ و شیفت سوم ٢٠ تا چهار صبح است.

وی عنوان کرد: در گذشته محله ها به صورت دستی، پیمانکار سنتی و ساعتی انجام و ۵٨ دستگاه نیز به شکل مکانیزه زباله ها را جمع آوری می‌کردند.

این مقام مسئول گفت: از معایب مخزن زباله فراهم کردن فضا برای زباله گرد است و زباله گرد هم تعهدی در قبال پاک سازی شهر ندارد.

وی گفت: بین ٧٠ الی ٩٠ ماشین مکانیزه نو نیاز داریم و اکنون ۴٠ دستگاه فرسوده داریم، از مهر ماه هشت دستگاه جدید افزوده می‌شود که باری را از دوش ما بر می‌دارند.

این مقام مسئول گفت: در بحث فرهنگ سازی سال گذشته در ٩٠ مدرسه آموزش ها برای دانش آموزان از پایه ابتدایی تا راهنمایی به صورت پایلوت انجام شد که تاثیر بسزایی داشت.

نامداری بیان کرد: در سال جاری نیز دوباره مدارس تحت این آموزش ها و فرهنگ سازی قرار می‌گیرند و در بحث محیط زیست، آئین همسایه داری و تفکیک زباله از مبدا نیز ارائه می‌شود.

تشکیل کمیته سرقت برای جلوگیری از سرقت تجهیزات شهرداری کرمانشاه

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری بیان کرد: سرانه تولید زباله هر فرد در کرمانشاه ٧٠٠ الی ٧۵٠ گرم است و با آموزش، سرانه تولید زباله کمتر خواهد شد و در کنار این مسئله زباله بیمارستانی هم داریم که به صورت فرایند جداگانه جمع آوری می‌شود.

وی تشریح کرد: هزینه هر سطل زباله بین ۱٠ الی ١٢ میلیون تومان و هر چرخ مخزن بین ٢۵٠ الی ۵٠٠ هزار تومان است و برای جلوگیری از دزدی زباله کمیته سرقت تشکیل شده است.

وی بیان کرد: میزان خسارت ماهیانه سرقت مخازن زباله و چرخ های آن بالغ بر ٧٠٠ میلیون تومان است که توسط زباله گردها به سرقت می رود.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از معضلات شهر کرمانشاه نخاله ریزی شهروندان در معابر است و شهروندان هرگونه تخلف در خصوص نخاله ریزی در معابر را با اطلاع رسانی از طریق سامانه ۱۳۷ یا اداره راهنمایی رانندگی اطلاع دهند.

وی افزود: به طور کلی ۶۲۷ نفر نیروی پاکبان، ۱۳۷ نفر نیروی کارگر جمع آوری زباله داریم و زباله جمع آوری شده را به سکو می‌آورند در سکو جمع آوری زباله میانی انجام می‌شود و تناژ به صورت سیستمی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بعد از تناژ زباله را تخلیه می‌کنیم و سپس کامیون‌های انتقال، زباله‌ها را بار می‌زنند و به سایت بازیافت زباله انتقال می‌دهند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا