کهگیلویه و بویراحمد

فعالیت ۵۲۲ بازاری بدون پروانه کسب در گچساران

محمد راهی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: اتاق اصناف شهرستان در راستای ایجاد اشتغال و قانونمندی بازارتخفیف خوبی را برای افراد متقاضی پروانه کسب و تمدید آن در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در سیستم اتاق اصناف گچساران افزون بر ۸ هزار و ۷۶۵ واحد صنفی ثبت شده است.

 رئیس اتاق اصناف گچساران با اشاره به اینکه از این تعداد ۴ هزار و ۲۸۲ مورد پروانه کسب صادر شده تصریح کرد: تا کنون یک هزار و ۱۹۵ مورد پروانه منقضی، ۵۱۰ مورد وضعیت خاص، ۵۲۲ مورد بدون پروانه هستند.

وی گفت: ۲ هزار و ۷۲۴ مورد باطل شده که از این تعداد ۵۲۴ مورد درسالجاری بوده است.

راهی عنوان کرد: دردو شهرستان گچساران و باشت افزون بر ۱۰۳ نانوایی وجود دارد که از این تعداد ۸۲ نانوایی در گچساران وجود دارد.

وی با عنوان اینکه از این تعداد نانوایی گچساران حدود ۱۳ مورد در روستاهای این شهرستان قرار دارند، گفت: از ۲۱ نانوایی در باشت ۵ واحد آن در روستاهای این شهرستان فعال است.

رئیس اتاق اصناف گچساران خاطر نشان کرد: طی مراحل قانونی نرخ مصوب نان به کلیه نانوائیهای دو شهرستان گچساران و باشت اعلام شده و ازاین رسته صنفی انتظار می رود تا ساعات کارو حقوق مصرف کننده ها را رعایت کنند و کیفیت، کمیت رضایتمندی شهروندان را سر لوحه کار خود قرار دهند.

راهی بیان کرد: بازرسی از اصناف گچساران با قاطعیت ادامه دارد ولی با توجه به هزینه های بالا و نبود امکانات مناسب برای گشت و بازرسی از نیروهای بسیج اصناف در سطح بازار با جهاد کشاورزی در رابطه با نظارت و توزیع مایحتاج ضروری مردم اعم از مرغ، برنج و غیره استفاده می شود.

وی افزود: جهت تقویت واحد بازرسی دو نفر نیرو به آن اضافه شده و گشت های بازرسی در دو نوبت صبح و عصربا همکاری اداره دصمت و تعزیرات حکومتی انجام می شود.

رئیس اتاق اصناف گچساران ادامه داد: طبق مصوبه مجلس ۳۰ درصد از مبالغ جرایم تعزیرات هر شهرستان جهت تقویت بنیه مالی هزینه های بازرسی در اختیاراتاق اصناف همان شهرقرار گیرد، متاسفانه این موضوع بلاتکلیف مانده و امیدواریم زودتر این موضوع انجام شود.

راهی اضافه کرد: واحد بازرسی دارای هزینه می باشد و باید برای کار خارج از تایم به این واحداضافه کاری تعلق گرفته و هزینه های آنها نیز پرداخت گردد، که تا کنون به دلیل مشکلات مالی عنوان شده اینکار انجام نشده است.

وی گفت: به دلیل وجود بیماری کرونا و درگیر شدن جامعه به این ویروس مقدار فروش در بازار کم شد و مردم هزینه های خود را مدیریت کردند و استقبال در بازار کم شده ورعایت حال بازار را سر لوحه کار خود قرار دادیم، ما نتوانستیم برای دریافت مطالبات اتاق خیلی سماجت کرده به دلایل عنوان شده اتاق اصناف برای پرداخت حقوق پرسنل خود دچار مشکل شده است.

رئیس اتاق اصناف گچساران اظهار کرد: برگزار نشدن نمایشگاه ها و کلاس های آموزش اتاق اصناف که یکی از منابع در آمد این اتاق محسوب میشد نیز در کم شدن درآمد این دستگاه در کنار دیگر دلایل عنوان شده موثر بوده است.

رهایی عنوان کرد: حدود ۳ ماه حقوق پرسنل اتاق اصناف به تعویق افتاده که امید می رود مشکلات عنوان شده برطرف و حقوق پرسنل نیز پرداخت شود.

وی افزود: بازار گچساران در کنار ستاد مبارزه با کرونا همکاری های لازم را به خوبی انجام داده و امیدواریم تا وضعیت شهرستان رو به ثبات رفته وبازار به رونق خود باز گردد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا