قزوین

فقط سه سالن مطالعاتی در قزوین مجوز دارد

فقط سه سالن مطالعاتی در قزوین مجوز دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اعلام این مطلب اظهارکرد: با توجه به اهمیت پانسیون های مطالعاتی و استقبال گسترده ی مردم از این اماکن، لزوم برخورداری این فضاها از مجوز، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود زیرا با توجه به افزایش مراجعه به پانسیون ها و هزینه بالای آن ها، ضروری است این اماکن از امکانات لازم و استاندارد برخوردار بوده و مجوز فعالیت داشته باشند.

محمدبیگی به اهمیت سالن های مطالعاتی و ضرورت توجه هرچه بیشتر عموم مردم به این مهم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط سه پانسیون لاله، ماراتن و زرین از پانسیون های موجود در قزوین دارای مجوز هستند و بقیه بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است همزمان با ورود بخش خصوصی به حوزه ارائه خدمات کتابخانه ای و افزایش مشارکت سازمان ها و افراد حقیقی در خصوص تاسیس و ارایه خدمت کتابخانه ای عومی بنا شد سالن های مطالعه عمومی و پانسیون های مطالعاتی زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی به خدمت بپردازند.

محمدبیگی در ادامه گفت: سالن های مطالعه عمومی و پانسیون های مطالعاتی مراکزی هستند که پس از اخد مجوز فعالیت از نهاد کتابخانه های عمومی با هزینه موسس (اعم از حقیقی یا حقوقی) ایجاد، تجهیز، راه اندازی و با مسوولیت کامل آنها در کلیه امور اداره می شوند.

وی افزود: دراین راستا اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین به نحوه ارایه خدمات این پانسیون ها نظارت می کند و این امر مستلزم این است که همشهری های گرامی ما در انجام هرچه بهتراین اقدام یاری دهند.

محمدبیگی در پایان گفت: هم استانی های محترم می توانند هرگونه عدم رعایت اصول و مقررات و موارد مشکل دار در این پانسیون ها را با شماره ۰۹۳۶۴۶۴۵۰۵۴ و یا شماره ۰۲۸۳۳۵۵۳۰۸۸ مراتب را اطلاع دهند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا