کرمان

«فهرج» نگینی مغفول مانده در کویر/از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری تا ظرفیت بالای دامپروری

به گزارش برگزیده های ایران از فهرج، شهرستان فهرج یکی از شهرستان‌های کویری استان کرمان است که دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری، صنایع دستی، دامپروری و …است که مغفول مانده‌اند و امروز جمعی از مدیران استانی گرد هم جمع شدند تا با تصمیماتی که می‌گیرند، زمینه رونق و توسعه شهرستان فهرج را فراهم کنند.

ضرورت توجه ویژه به شهرک صنعتی فهرج

حجت‌الاسلام رضا آقاملایی امام جمعه شهرستان فهرج امروز در جلسه راهکارهای توسعه همه‌جانبه شهرستان با اشاره به ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان اظهار داشت:  در شهرستان ۷۰ هزار نفری فهرج صنعت خاصی وجود ندارد، اما ظرفیت‌های زیاد دیگری هست که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری، یک صنعت پررونق در دنیاست. در شهرستان فهرج ریگ‌های یلان نه‌تنها در استان بلکه در جهان بی‌نظیر است، افزود: ریگ‌های یلان و تپه‌های شنی که بیش از ۴۵۰ متر ارتفاع دارند، یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در دنیاست که متاسفانه در خود شهرستان فهرج کمتر کسی از این موضوع اطلاع دارد.

 امام جمعه فهرج خاطرنشان کرد: متاسفانه از ظرفیت ریگ‌های یلان فهرج هیچ استفاده‌ای نشده است و به‌صورت بکر باقی مانده است که می‌توان گردشگران زیادی برای بازدید از این منطقه را به این‌جا کشاند و سبب رونق گردشگری شد.

 وی با بیان اینکه تنها یک خانه بوم‌گردی در شهرستان فهرج فعال است، خواستار  توجه ویژه به شهرک صنعتی این شهرستان شد و گفت: شهرک صنعتی فهرج تنها اسمی از شهرک صنعتی دارد و نیاز. به یک توجه ویژه دارد.

پرداخت ۹ میل​یارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی بنیاد برکت در شهرستان

 امیر باقری‌زاده فرماندار شهرستان فهرج در این جلسه خواستار رونق گردشگری و معرفی ریگ‌های یلان شد و بیان کرد: با توجه به اینکه پایگاه جهانی لوت در شهرستان فهرج داریم، میراث فرهنگی باید زمینه رونق گردشگری و حضور گردشگران و بازدید از کویر لوت و ریگ‌های یلان را فراهم کند.

  فرماندار فهرج ادامه داد: در سال گذشته از سوی بنیاد برکت بیش از ۹ میلیارد تومان در بخش خدمات، تولیدی و اشتغالزایی تسهیلات پرداخت شده است که به ۲۴۰ مورد تا سقف ۴۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف تسهیلات پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های شهرستان فهرج دامپروری است، خواستار احیاء و رونق دامپروری شد و افزود: باید برای رونق صنایع دستی در این شهرستان برنامه‌ریزی شود.

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک صنعتی فهرج

حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت و تجارت شمال استان کرمان هم در این جلسه از اختصاص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای زیرساخت‌های شهرک صنعتی فهرج و همچنین اختصاص یک‌میلیارد تومان از محل اعتبارات مسؤولیت‌های اجتماعی شهرداری فهرج خبر داد.

فریدون فعالی مدیرکل  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه به فعالان گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شود و هیچگونه محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات برای گردشگری نداریم، اضافه کرد: از فعالان حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم تا در این منطقه دهکده گردشگری ایجاد کنند، که در این زمینه آمادگی موافقت اصولی و اعطای تسهیلات را داریم.

در این جلسه در زمینه رونق گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان فهرج، احیای صنعت دامپروری و صنایع تبدیلی خرما، زمینه توانمندسازی جوانان، ایجاد حرفه‌آموزی برای ایجاد اشتغال، گسترش فرهنگ کار و مشارکت‌پذیری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه، آموزش فنی حرفه‌ای و توانمندسازی، استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها برای مشارکت‌پذیری بیشتر مردم و دیگر زمینه‌ها، مباحثی مطرح شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۳/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا