سلامت

فوت ۴۴ نفر دیگر بر اثر کرونا/۲۲ استان با تلفات صفر و یک

به گزارش برگزیده های ایران و بر اساس اعلام وزارت بهداشت،?از دیروز(سه شنبه) تا امروز(چهارشنبه) یکم دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۸۵ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۲۲ استان کشور مرگ و میر صفر و یک داشته اند و بیشترین تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی مربوط به تهران با ۱۴ نفر، آذربایجان شرقی با ۶ نفر و یزد با ۴ نفر بوده است.

تا کنون ۶ میلیون ۱۶ هزار و ۳۲۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۸۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین?تا کنون ۴۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون نیز ۵۹ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۷۶ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۹۷ نفر دُز دوم و چهار میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۸۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۶۰ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز ۳۷۰ هزار و ۱۴۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی نیست.

به گزارش برگزیده های ایران، روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه برای سومین بار تلفات کرونا طی ۲۴ ساعت، ۴۱ نفر اعلام شد.    

تلفات کرونا طی هفته های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور روندی کاهشی داشته که بدون شک این اتفاق را باید مرهون رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن دانست که با واکسیناسیون حداکثری تکمیل شد.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد، اما تا ۱۳ مرداد ماه زمان پایان دولت دوازدهم فقط ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دز تزریق انجام شده بود اما از همین تاریخ یعنی شروع کار دولت سیزدهم تا ۱۶ آذر ماه شمار واکسن های تزریق شده ۹۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۶ دز بوده است.

جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران روز جمعه ۱۹ آذر ماه ضمن اعلام ورود محموله‌های ۸۵ و ۸۶ واکسن کرونا به تعداد بیش از یک میلیون دُز به کشور وارد کشور گفت: تاکنون و طی ۸۴ محموله تعداد ۱۴۸ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۸ دز واکسن وارد کشور شده بود که با ورود محموله‌های هشتاد و پنجم و هشتاد و ششم، تعداد کل واکسن‌های وارده از ۱۵۰ میلیون دز گذشت و به ۱۵۰ میلیون و ۲ هزار و ۷۰۸ دز رسید.

ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.

 خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد. 

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

۱۰۷۱

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا