خراسان شمالی

فوت ۲ هزار نفر بر اثر کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در خراسان‌شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی کرونا اظهاکرد: مقابله با بیماری کرونا در موج های مختلف این بیماری یکسان است که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن از جمله این راهکارهاست.

وی گفت: در خصوص ضرورت تزریق واکسن باید در جامعه فرهنگسازی شود و افراد بدانند عدم تزریق واکسن موجب شیوع بیشتر بیماری و آسیب به سلامت دیگران است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اعلام آمادگی استان برای مقابله با موج احتمالی بعدی بیماری کرونا، افزود: خراسان شمالی منطقه ای سردسیر است، بنابراین از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر متولیان امر چگونگی و زمان اجرای دستورالعمل های بهداشتی از جمله بازگشایی مدارس در استان بررسی و پیشنهادات لازم به سطح ملی ارائه شود.

حسین نژاد تاکید کرد: برخورد با کارمندانی که تا کنون واکسن نزده اند بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا خواهد بود و در گام های مختلف این برخوردها انجام خواهد شد.

طاهر رستمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و رئیس کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه اظهار داشت: تعداد کل مراجعه کنندگان به مراکز درمان استان از اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون بیش از ۳۲ هزار نفر است که متاسفانه دو هزار و ۶۴ نفر بر اثر این بیماری فوت شده اند.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار بازدید توسط کمیته های مسئول ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سطح استان در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شده است.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا