کرمانشاه

فیلم «آسمان غرب» به جشنواره فیلم فجر رسید

فیلم «آسمان غرب» به جشنواره فیلم فجر رسید

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از هفتم تا چهاردهم بهمن‌ماه در نگارخانه میرزا رضا کلهر واقع در مجتمع شهید آوینی برگزار شده که شامل ۱۰ اثر برگزیده از ۱۰ هنرمند استان است.

وی افزود: در نگارخانه شماره ۲ میزبان ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند جوان زیر ۲۵ سال هستیم که قابل بازدید برای عموم مردم است، همچنین در نگارخانه شهید سلیمانی میزبان ۲۰ هنرمند با ۳۵ اثر از شهرستان‌های استان کرمانشاه هستیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: جشنواره هنرهای تجسمی در منطقه اورامانات بین شهرهای پاوه جوانرود و ثلاث باباجانی و روانسر برگزار شد.

جلالی بیان کرد: این جشنواره همچنین در منطقه غرب استان بین شهرهای اسلام آباد غرب، دالاهو، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب و در منطقه شرقی استان بین شهرهای سنقر، کنگاور هرسین و صحنه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان آثار در بخش‌های شهرستانی هم‌اکنون آثار خود را در نگارخانه شهید سلیمانی به نمایش گذاشته‌اند و اختتامیه جشنواره چهاردهم بهمن ماه ساعت ۱۶ در مجتمع شهید آوینی برگزار می‌شود.

جلالی اذعان کرد: چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر از شانزدهم الی بیست‌وسوم بهمن ماه در ۲ سینمای فرهنگ و آزادی در کرمانشاه برگزار می‌شود، در این ایام همزمان با ستاد مرکزی جشنواره فیلم فجر در تهران میزبان ۱۶ فیلم هستیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: هر یک از فیلم‌های جشنواره یک اکران در سینما آزادی و یک اکران در سینما فرهنگ خواهند داشت و اختتامیه جشنواره بیست‌وسوم بهمن ماه در سینما آزادی برگزار می‌شود.

جلالی عنوان کرد: در حال رایزنی برای دعوت از بازیگران فیلم‌ها برای روز اختتامیه جشنواره هستیم، همچنین ممکن است فیلم آسمان غرب که ساخته استان کرمانشاه بوده و با موضوع جنگ تحمیلی است در روز اختتامیه اکران شود.

وی ادامه داد: جشنواره موسیقی فجر روز دوازدهم بهمن ماه در غرب استان در اسلام‌آباد غرب، روز پانزدهم بهمن ماه در شرق استان در کنگاور و روز هجدهم بهمن ماه در شهر روانسر برگزار می‌شود.

جلالی تشریح کرد: با اعلام برگزیدگان این جشنواره به همراه افراد برتر در زمینه موسیقی در مرکز استان و همچنین ۴ استان همجوار (لرستان، همدان، کردستان و ایلام) از بیست‌وششم الی بیست‌وهشتم بهمن ماه سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر را در کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: برنامه دیگر ما در استان برگزاری جشنواره در محلات است که ۲ نمایشگاه را در استان در طول دهه فجر برگزار می‌کنیم و هر روز عصر یک نمایشگاه را در محلات مختلف کرمانشاه به صورت خیابانی برگزار می‌کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: برگزاری ارکستر سمفونیک خیابانی در معابر عمومی و محل تجمع مردم در شهر از جمله برنامه‌های دهه فجر است؛ سرودهای خیابانی، تواشیح خیابانی و اجرای نمایش‌های خیابانی از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا