علمی و فناوری

قابلیت تعمیر گسترده در این محصولات لنوو!

قابلیت تعمیر گسترده در این محصولات لنوو!

لنوو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پی‌سی در دنیا، رسماً اعلام کرد که در راه پیاده‌سازی حق تعمیر برای مصرف‌کنندگان قدم برمی‌دارد. این شرکت قرار است تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۰ درصد از محصولات خود را به‌شیوه‌ای طراحی و تولید کند که توسط کاربران قابل تعمیر باشند.

به گزارش ورج، «لوکا روسی»، رئیس گروه دستگاه‌های هوشمند و معاون ارشد لنوو، در سخنانی در انجمن Canalys EMEA ۲۰۲۳ گفت این شرکت می‌خواهد بیش از ۸۰ درصد دستگاه‌هایش توسط مصرف‌کنندگان قابل تعمیر باشند.

لوکا روسی گفت: «باتری‌ها، SSDها و بسیاری از قطعات در آینده در داخل دستگاه‌ها مهروموم نمی‌شوند. این قطعات درعوض در دسترس مصرف‌کننده قرار می‌گیرند تا امکان تعویض و کاهش تولید زباله فراهم شود.»

لنوو تنها یکی از شرکت‌هایی است که در تلاشند تا تعمیرپذیری و پایداری محصولات خود را افزایش دهند. البته این شرکت در گذشته نیز درزمینه تعمیرپذیری دستگاه‌های خود وضع چندان بدی نداشت، اما جا برای پیشرفت همیشه وجود دارد.

قابلیت تعمیر گسترده در این محصولات لنوو!

لنوو مدعی حفاظت از کره زمین است

اگرچه افزایش تعمیرپذیری دستگاه‌ها موجب افت نسبی فروش محصولات جدید می‌شود، اما می‌تواند تجارت کوچک‌تری را درزمینه قطعات یدکی به‌وجود بیاورد. البته معاون لنوو مدعی است که مسئله اصلی برای آن‌ها قدم‌برداشتن در راه صحیح برای آینده سیاره زمین است.

با توجه به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان پی‌سی به‌صورت داوطلبانه درزمینه اجرای حق تعمیر قدم برنمی‌دارند، فشار از سوی رگولاتوری‌ها می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. این رگولاتورها به‌خصوص در اتحادیه اروپا در تلاشند تا شیوه طراحی و تولید محصولات الکترونیکی را تغییر دهند تا بازه عمر آن‌ها افزایش یابد.

برای مثال، اتحادیه اروپا قصد دارد باتری‌های قابل تعویض را به گوشی‌های هوشمند برگرداند. اما در این حوزه مخالفان سرسختی همچون شرکت اپل حاضر هستند که از طریق لابی‌گری می‌خواهند جلوی پیاده‌سازی این قوانین را بگیرند. اپل اخیراً بعد از مدت‌ها در مقابل فشارهای اتحادیه اروپا تسلیم شد و درگاه USB-C را به‌جای لایتنینگ به آیفون آورد.

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا