اخبار روز

قاسم‌پور: با همین شرایط هم مدال می‌گرفتم اما به خاطر منافع تیم ملی کشتی کنار رفتم/ فکر هت‌تریک بودم

قاسم‌پور: با همین شرایط هم مدال می‌گرفتم اما به خاطر منافع تیم ملی کشتی کنار رفتم/ فکر هت‌تریک بودم

– اخبار ورزشی –

کامران قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره اینکه رسماً کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد عدم حضور این کشتی‌گیر در مسابقات جهانی را به فدراسیون کشتی اعلام کرد، گفت: برای من بیش از هر چیزی، منافع کشتی و تیم ملی اهمیت داشت. باتوجه به شرایط آمادگی‌ام، این تصمیم گرفته شد.

* نفهیدم چطور آسیب دیدم و جدی‌ نگرفتم

وی درباره اینکه این آسیب‌دیدگی از ابتدا به چه شکل برایش ایجاد شده بود، تصریح کرد: ۶ ماه پیش بود که در اردو آسیب دیدم. خودم هم نفهمیدم چه شد، فقط احساس درد کمی در کشاله رانم داشتم و جدی‌ نگرفتم. تمرینم را ادامه دادم چون شبیه به درد یک گرفتگی ساده بود. متأسفانه روز به روز وضعیت بدتر شد و وقتی MRI دادم، دیدم درصدی از کشاله پای چپم دچار پارگی شده است. حدود یک ماه دنبال درمان رفتم. پایم خوب شده بود و دوباره تمرین را شروع کردم که باز از همان ناحیه دچار مصدومیت شدم و بعد از آن درگیر ترمیم آسیب‌دیدگی بودم. هرچند توانستم در کنار بحث درمانی، تمرینات جانبی را دنبال کنم اما نمی‌شد تمرین کشتی انجام دهم و تحت فشار تمرینی بروم.

*مصدومیتم خوب شده، اما آمادگی ایده‌آل را ندارم

قاسم‌پور با اشاره به اینکه آسیب‌دیدگی‌اش بهبود پیدا کرده، گفت: از پس این مصدومیت هم برآمدم و یک هفته است که مرور فن می‌کنم. در این مدت یک کشیدگی جزیی برای پای راستم اتفاق افتاد اما جدی نبود، با توجه به اینکه دیگر زمانی تا شروع مسابقات جهانی نمانده عملاً یک ماه تمرینی که حداقل زمان برای کسب آمادگی‌ کاملم بود را از دست دادم. در واقع پایم خوب شده و حتی روز گذشته تمرین کشتی شبیه‌سازی صبح و بعدازظهر را هم انجام دادم اما این، بدنی که برای شرکت در مسابقات جهانی می‌خواهم نیست. با توجه به وضعیت تمریناتم در این مدت، به آن آمادگی که مدنظرم بود، نرسیدم. مسابقات جهانی، بحث ملی است و یک ملت، پشت این تیم بوده و انتظار کسب نتیجه را دارند، امسال هم شرایط بسیار خوبی داریم و امیدوار به قهرمانی جهان هستیم. با همفکری کادرفنی تیم ملی قرار شد من به مسابقات جهانی نروم.

*با همین شرایط هم بروم مدال می‌گیرم اما ریسک بالایی دارد

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ادامه داد: کلاً در این چند ماه، ۲۰ روز تمرین مفید داشتم، در این مدت باقی‌مانده تا جهانی هم نمی‌شود دیگر فشار آورد. البته حتی اگر با این شرایط هم به مسابقات می‌رفتم، در خودم می‌دیدم که مدال بگیرم، حتی طلا، اما این کار ریسک بالایی داشت. در سال‌های گذشته با شرایط سخت‌تر هم مدال‌ گرفته‌ام اما آمادگی بدنم مثل سال قبل نیست و با در نظر گرفتن همه جوانب و بحث ملی ترجیح دادم کنار بایستم تا تیم ملی برود و با بهترین نتیجه برگردد.

کشتی آزاد , کامران قاسم‌پور ,

*دبیر، درستکار و پزشکان مثل یک تیم کنارم بودند

وی با اشاره به همراهی فدراسیون کشتی، کادرفنی و گروه پزشکی در ایام مصدومیتش، گفت: فدراسیون کشتی کاملاً کنارم بود. علیرضا دبیر در همه حال، حمایتم کرد و هر چیزی لازم بود، فراهم شد. پژمان درستکار سرمربی تیم ملی هم کنار بود و هوایم را داشت که با ایده‌آل‌ترین شرایط به مسابقات بروم.

قاسم‌پور گفت: از دکتر کیهانی، دکتر آفتابی و دکتر دیانی و همچنین دکتر نوروزی و دکتر رضایی، خیلی تشکر می‌کنم که در این مدت شبانه‌روز کنارم بودند. وقت و بی‌وقت مزاحم‌شان می‌شدم، چه یک بامداد بود و چه هفت صبح، پاسخگویم بوده و کمکم کردند. همه یک تیم بودیم و تلاش داشتند به مسابقات جهانی برسم و خداراشکر با حمایت همه آنها آسیب‌دیدگی‌ام برطرف شد ولی به آمادگی لازم جهت شرکت در مسابقات جهانی نرسیدم. همه دوست داشتند به مسابقات جهانی برسم که از همه آنها ممنونم و امیدوارم در میدان بعدی زحمات همه‌شان را جبران کنم.

* آذرپیرا نمی‌گذارد جای خالی‌ام حس شود

وی که در مسابقات جهانی بلگراد حضور نخواهد داشت برای تیم ملی ایران در بلگراد آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدوارم تک تک این بچه‌ها مدال‌ بیاورند. در هر ۱۰ وزن با خوش‌رنگ‌ترین مدال به کشور برگردند.

قاسم‌پور درباره نفر جایگزین خودش در تیم اعزامی به صربستان به برگزیده های ایران گفت: مطمئنم امیرعلی آذرپیرا جایگزین خوبی برای من خواهد بود و نمی‌گذارد نبود من آنجا احساس شود.

*درستکار خواست تا روز آخر کنار تیم بمانم

قهرمان جویباری کشتی جهان درباره برنامه‌اش برای آینده یادآور شد: در دو ماه گذشته اصلاً به خانه نرفتم. وقتی اردو تعطیل می‌شد در خانه کشتی می‌ماندم و از همان وقت ۳-۴ روزه استراحت تیم، برای پیگیری کارهای درمانی‌ام استفاده می‌کردم. از پژمان درستکار خواستم که به خانه بروم و چند روزی استراحت کنم اما او خواست که فقط دو روز بروم و برگردم تا کنار تیم باشم. به اردو برمی‌گردم و تا آخرین لحظه هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم. اگر بتوانم به جوان‌ترها روحیه می‌دهم و کنارشان هستم. امسال بنا به دلایلی قسمت نشد تیم ملی را در مسابقات جهانی همراهی کنم اما تا لحظه آخر هستم و به بلگراد بدرقه‌شان می‌کنم و امیدوارم با بهترین نتیجه به کشور بازگشته و دل ملت را شاد کنند.

*سرباز تیم ملی هستم

قاسم‌پور درباره اینکه چه مسابقه‌ای پیش روی او قرار دارد؟ عنوان کرد: در اردو تمریناتم را دنبال می‌کنم و سربار تیم ملی هستم. بعد از مسابقات جهانی بلگراد، دو میدان دیگر پیش روی ماست، بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس که هر دو هم مسابقه بسیار مهمی است. هر تصمیمی کادرفنی بگیرد به عنوان سرباز تیم ملی از آن تبعیت خواهم کرد و هر جا صلاح بدانند کشتی خواهم گرفت. امیدوارم در این مدت هم به آمادگی خوبی برسم و بتوانم خیلی زود با کسب یک مدال خوش‌رنگ در مسابقات پیش‌رو، غیبت در مسابقات جهانی بلگراد را جبران کنم.

کشتی آزاد , کامران قاسم‌پور ,

*از خیلی وقت پیش به هت تریک طلا فکر می‌کردم اما نشد

کامران قاسم‎‌پور در ادامه گفت‌وگو با برگزیده های ایران خاطرنشان کرد: پژمان درستکار تا آخرین لحظه به من دلگرمی می‌داد. محبت این عزیزان را دیدم و احساس کردم در بحث تیم ملی، وقتی از شرایط آرمانی آمادگی برخوردار نیستم، بهتر است کنار بکشم تا کشتی بهترین نتیجه را بگیرد چون به آمادگی ایده‌آل نرسیده بودم. خیلی دوست داشتم امسال هت‌تریک کرده و سومین طلای متوالی جهانی را بگیرم. از خیلی وقت پیش به این مدال فکرمی‌کردم. امیدوار هستم امیرعلی آذرپیرا بهترین کشتی‌ها را بگیرد و مطمئنم بهترین جایگزین برای من است و به خوبی جای خالی من را پُر خواهد کرد. من هم تا لحظه آخر کنار تیم هستم و هر کمکی از دستم بربیاید، انجام خواهم داد. همه تلاشم را می‌کنم که مثمرثمر باشم.

*مردم دعا کنند با قدرت برگردم

دارنده دو نشان طلای امیدهای جهان گفت: از همه مردمی که در این مدت پیگیر وضعیتم بودند، ممنونم. همه کسانی که نگرانم شدند و پیغام داده و دوست داشتند که من در مسابقات جهانی شرکت کنم. آنها منتظر مدال من در جهانی بودند و با این حمایت و پیگیری‌شان به من امید و انگیزه می‌دادند. شرمنده‌ام که نشد، از همه آنها می‌خواهم برایم دعا کنند که خیلی زود و باقدرت به میدان برگردم تا تمام این تلخی‌ها را با کسب خوش رنگ‌ترین مدال، شیرین کنم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا