فرهنگ و هنر

قاضی زاده هاشمی: شهدای مدافع حرم اقتدار ایران را به نمایش گذاشتند

قاضی زاده هاشمی: شهدای مدافع حرم اقتدار ایران را به نمایش گذاشتند

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، همایش تجلیل از خانواده های مدافع حرم با حضور ریاست محترم جمهور و خانواده های شهدای مدافع حرم، صبح روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در سالن اجتماعات سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این همایش، ضمن خیرمقدم به خانواده های شهدا، گفت: امروز به این دلیل به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است که در آن یکی از بهترین و با اخلاص ترین نیروهای ما به دست داعش جنایت کار شهید شد و ما افتخار داریم در جمع صمیمی و خانواده شهدای مدافع حرم هستیم.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: شهدای مدافع حرم با حضورشان در عراق و سوریه، مانند شهید باقری و شهید چمران اقتدار ایران را به نمایش گذاشتند. جا دارد در چنین مراسمی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان نظیر شهید سردار همدانی، شهید توسلی و شهید صابری یاد کنیم. یاد شهید حججی که سرش را از بدنش جدا کردند در کنار دیگر عزیزان شهدا و جانباز جاودانه خواهد ماند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص گرامیداشت شهدای مدافع حرم بیان کرد: اسلام کارخانه انسان سازی است و باعث افتخار است که شهدا با نثار جانشان ایثار کردند، آنها از حریم انقلاب اسلامی و افرادی که تحت ظلم بودند دفاع کردند. از رزمندگان ایرانی، فاطمیون، حیدریون و همه شهدا قدردان هستیم.

ذبح دوباره قهرمانان در جنگ نرم/ جایگاه مدافعان حرم در عرصه فرهنگی کشور کجاست؟

دکتر قاضی‌زاده هاشمی افزود: شهدا و ایثارگران مدافع حرم همچون شهدای دفاع مقدس یا شاید در شرایط سخت‌تر فرسنگ‌ها از کشور فاصله گرفتند تا با نیروی داعش مبارزه کنند.

وی خاطر نشان کرد: ماه پیش که افتخار داشتیم در خدمت رهبر انقلاب و در جمع شهدا حضور داشته باشیم ایشان بیان نمودند که خانواده شهدا هر کدام یک رسانه هستند و باید راوی شهدای خود باشند و در این مسیر مصاحبه انجام دهند.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تامین امکانات مادی و معنوی خانواده شهدا، تاکید کرد: ما به دنبال هوشمندسازی خدمات هستیم و در این راستا اقداماتی نیز انجام داده ایم همچنین سعی کردیم در اصلاح ساختارها بنیاد شهید را به سازمانی راهبردی و معاضدتی تبدیل کنیم.

وی گفت: تاکنون حدود ۴ هزار و ۵۷۸ دیدار با خانواده‌های شهدا و ۷۰۰ اعزام به سفر عتبات اتفاق افتاده است که امیدواریم به همت رئیس جمهور بتوانیم خدمات بیشتری به خانواده شهدا به ویژه مدافع حرم داشته باشیم.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: حقوق حالت اشتغال برای خانواده ۹۵۷ نفر از شهدای حرم برقرار شده و برای یک‌هزار و ۵۶۷ نفر از والدین شهدای مدافع حرم مستمری و جهت یک‌هزار و ۶۳۴ نفر نیز کمک معیشت برقرار شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تسهیلات مسکن به بیش از هزار و ۴۵۶ نفر از خانواده مدافع حرم داده شده، گفت: برای یک‌هزار و ۱۹۴ مورد از خانواده شهدای مدافع حرم مسکن خریداری شده و همچنین برای ۱۳۱ نفر از جانبازان مدافع حرم نیز حالت اشتغال ایجاد شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: امیدواریم که با کمک دولت محترم که همیشه همراه و پشتیبان ما بوده اند بتوانیم در آینده خدمات شایسته تری را به این خانواده ها ارائه دهیم.

گفتنی است، در ابتدای همایش تجلیل از خانواده های مدافع حرم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، خانم مهرابی فرزند شهید مدافع حرم، دلنوشته ای خطاب به پدر شهیدش قرائت کرد و همچنین خانم بقانوری همسر شهید فرامرزی نیز به بیان مطالبات و مشکلات خانواده های معزز شهدای مدافع حرم پرداخت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا