اصفهان

قانون اصناف یک ماه آینده به صحن مجلس می‌رود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتشار ویدیوئی در صفحه شخصی خود با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در کنار مسائل محلی اصفهان به دنبال رفع دو مانع و مسأله بسیار مهم کشوری در حوزه اصناف و گمرک هستم؛ یکی از کارهای اصلی که معمولا در مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و البته باید جدی‌تر دنبال شود، موضوع اصلاح قوانین و مقررات است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که فشار اقتصادی زیادی روی کشور است، حداقل نباید به لحاظ قانونی، خود قوانین و نهادهای قانونی مانعی برای فعالان اقتصادی باشند.

طغیانی افزود: ۲ قانون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درحال اصلاح است، اول قانون اصناف است که برای نزدیک به ۳.۵ میلیون واحد صنفی که در ۸ هزار اتحادیه فعال هستند، یک قانون مهم محسوب می‌شود و باید مواردی باید در آن اصلاح شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مورد بعد، قانون امور گمرکی است که با توجه به اهمیت این قانون در بحث واردات و صادرات و حقوق دولتی که دریافت می‌کند، در تسهیل تجاری بسیار موثر است و برای رفع موانع گمرکی بسیار مهم و مورد تأکید است.

وی با اشاره به اینکه قانون اصناف به زودی و حدودا یک ماه آینده به صحن مجلس خواهد رفت، عنوان کرد: احتمال آن وجود دارد که موارد اصلاحی قانون امور گمرکی هم تا پایان سال به سرانجام برسد. 

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا