اجتماعی

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، جواد مشایخ؛ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ دانست.

 مشایخ با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری پیگیری می‌کند.

توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت کرمان موتور امضاء شد

مشایخ همچنین به ضرورت توجه شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای قانونی نوین مانند اعتبار مالیاتی، تولید بار اول و تأمین مالی طرح‌های فناورانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار، دبیران نمایشگاه‌های «اینوتکس ۲۰۲۴» و «ایران‌هلث ۱۴۰۳» که به ترتیب در روزهای ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت و ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهند شد، به بیان ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها پرداختند و مدیران برخی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس نیز دیدگاه‌ها و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف کاری شرکت‌ها طرح کردند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا