هرمزگان

قاچاق سوخت، جوانان هرمزگان را گرفتار کرده است/ سرمایه‌های کشور در کشتی‌های غربی دود می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز هرمزگان با اشاره به شکل‌گیری و وقوع جنگ‌های سایبری در دنیای امروز به عنوان یکی از ترفندهای نظام استکباری، اظهار کرد: البته نباید فراموش کرد که خودِ آمریکایی‌ها نیز با همه ادعایی که دارند، در یک حمله سایبری چندی پیش که ۶۰ درصد کشورشان را فرا گرفت، بیش از یک هفته به طول انجامید و پمپ بنزین‌های آنان تعطیل شد.

وی افزود: آنها بیش از ۷ تا ۸ روز درگیر حمله سایبری به پمپ بنزین‌هایشان بودند اما ما در کشورمان بحمدالله با سرعت و در کمتر از ۲ روز مسائل را جمع کردند و این برگ زرینی است که دشمن سطح توان ما را در جنگ سایبری دید.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: دوران بزن درو گذشته است و آنهایی که پشت این حمله سایبری بوده‌اند باید بدانند که عن‌قریب برای خودشان نیز اتفاق افتاد و تاوان آن را خواهند داد.

همه باید سرباز سایبری باشیم

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با تصریح بر این که هر کدام از ما باید یک سرباز سایبری باشیم و در حوزه پدافند غیرعامل اطلاعات خودمان را افزایش دهیم و بخصوص مراقب خدعه‌های دشمن باشیم و در حوزه تخلیه‌های اطلاعاتی با هوشیاری عمل کنیم و در هر حوزه‌ای که مشغول هستیم، خودمان را یک نیروی حفاظتی و حراستی بدانیم.

وی از رسانه‌ها خواست که موضوعات مرتبط با پدافند سایبری را به مردم آموزش دهند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، غفلت از دشمن را مایه سرخوردگی و شکست دانست و گفت: نباید بگذاریم که حیله دشمن ما  را بیدار کند.

قاچاق سوخت بدنبال مشکلات معیشتی است

عبادی‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس به مسأله قاچاق سوخت اشاره و عنوان کرد: این مسأله را نمی‌توان از یک جانب تنها دید چرا که اگر جامعه بیکار بوده و با مشکلات معیشتی و اقتصاد مواجه باشد، به دنبال چنین کارهایی می‌رود.

وی ادامه داد: تفاوت بالای قیمت داخل و خارج سوخت، سبب شده تا قاچاق سوخت افزایش یافته و انگیزه و زمینه برای آن فراهم شود و ما امروز هم نیاز به مدیریت سوخت و هم توجه به ریشه‌های قاچاق داریم و این سوختی که با زحمت تولید می‌شود را به عنوان سرمایه ببینیم.

مسؤولان راهی کارشناسی برای ارتزاق ساحل‌نشینان بیاندیشند

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: سوخت ارزان ما اکنون در خلیج فارس به کشتی‌های بزرگ و غول پیکر غربی با قیمت بالا می‌فروشند و سرمایه کشور دود می‌شود و نابود می‌شود و ما از مدیران عالی کشور انتظار داریم که برای مناطق ساحلی راهی کارشناسی و دقیق بیاندیشند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان این که این مسأله را همیشه در حضور مسؤولان عالی کشور مطرح کرده‌ام، بیان کرد: رویکرد گریز از ساحل موجب شده تا سیاست‌گذاری مطلوبی در زمینه‌های مختلف برای آن را شاهد نباشیم و در حالی که در دنیا، سواحل زیباترین و توسعه‌یافته ترین نقاط آن کشور است اما در ایران ما متأسفانه سواحل ما خشک و بایر هستند و عملا بهره مناسبی از آن نمی‌بریم.

وی گفت: زندان‌های ما پر از جوانانی است که زندگی خود را در این زمینه از دست داده و گرفتار شده‌اند و از سوی دیگر در جاده‌های ما نیز هر روز و هفته شاهد تصادفات دردناکی هستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تشکر از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در زمینه اقدامات اخیر در جلوگیری از قاچاق سوخت، توصیه کرد که مسؤولان به فکر ساحل نشینان و مردم و اشتغال جوانان کنار ساحل هم باشند تا رو به قاچاق نیاورند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا