علمی و فناوری

قدرت حیرت‌انگیز پردازنده جدید اپل در پردازش ویدئو

قدرت حیرت‌انگیز پردازنده جدید اپل در پردازش ویدئو

اپل به هنگام رونمایی M2 Max گفت این پردازنده درمقایسه‌با نسل قبل موتور پرقدرت‌تری برای پردازش محتوای چندرسانه‌ای دارد. بررسی یک یوتیوبر نشان می‌دهد پردازنده‌ی M2 Max در خروجی‌گرفتن از ویدیوی ProRes سریع‌تر از M1 Max و حتی M1 Ultra عمل می‌کند.

به ادعای اپل، موتور مدیای M2 Max در زمینه‌ی پردازش ویدیوهای ProRes دو برابر عملکرد بهتر از نسل قبل دارد تا «پخش و ترنسکد محتوای چندرسانه‌ای به‌طور چشم‌گیر بهبود یابد.»

مطابق نوشته‌ی ۹to5Mac، موتور دوگانه‌ی ان‌کد و دی‌کد ProRes در پردازنده‌ی ام ۲ مکس اپل قدرت پردازشی تحسین‌برانگیزی دارد و تقریبا دو برابر بهتر از M1 Max عمل می‌کند.

همانطور که در اسکرین‌شات بالا می‌بینید، خروجی‌گرفتن از ویدیوی ۱۵ دقیقه‌ای ProRes با کامپیوتر مجهزبه پردازنده‌ی M2 Max تنها ۴۰ ثانیه طول می‌کشد. این زمان برای مک استودیو مجهزبه پردازنده‌ی M1 Ultra برابربا ۴۷ ثانیه است.

البته M1 Ultra به هنگام خروجی‌گرفتن از ویدیو در نرم‌افزار ادوبی پریمیر بهتر از M2 Max ظاهر می‌شود. در آزمون گرافیکی Metal گیک‌بنچ، M1 Ultra بالاتر از M2 Max قرار گرفت.

M2 Max که در مک بوک پرو ۲۰۲۳ حضور دارد، دارای ۶۷ میلیارد ترانزیستور (۱۰ میلیارد بیشتر از M1 Max و بیش از سه برابر بیشتر از M2) است و جدیدترین تراشه‌ی رده‌بالای سری اپل سیلیکون به‌حساب می‌آید. این تراشه از ۹۶ گیگابایت رم با پهنای باند ۴۰۰ گیگابایت‌برثانیه و واحد سی‌ پی‌ یو ۱۲ هسته‌ای و واحد گرافیکی ۳۸ هسته‌ای میزبانی می‌کند.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا