سلامت

قدردانی رییس سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت بابت واکسیناسیون کرونا

به گزارش برگزیده های ایران از وبدا، محمد رییس زاده گفت: از وزارت بهداشت به دلیل اقدامات جهادی در تسریع واکسیناسیون کرونا در کشور تشکر می کنیم. کار بسیار بزرگ و مثبتی بود. از توجه وزیر و وزارت بهداشت در تزریق دُز یادآور به کادر درمان نیز تقدیر می کنیم چون باعث آرامش خاطر و اطمینان بیشتر همکاران ما شد.

وی اظهار داشت: امیدواریم تزریق دُز سوم برای سایر گروه ها در جامعه به غیر از کادر بهداشتی و درمانی و افراد بالاتر از ۶۰ سال نیز سریع تر انجام شود. بر اساس آمار اولیه، این نکته اثبات شده که واکسیناسیون در کاهش بستری شدن بیماران کرونایی و مرگ و میر آنها، تاثیر بسزایی داشته است و آمارهای تکمیلی توسط وزارت بهداشت منتشر خواهد شد.

رئیس زاده افزود: لحظه به لحظه اخبار مربوط به جهش اُمیکرون را دنبال می کنیم چون نگران آن هستیم اما وزیر بهداشت آفریقای جنوبی توییت کرده بود که میزان بستری در افرادی که واکسن تزریق کرده بودند، خیلی کمتر بوده و اکثر بستری هایی که به ویروس جهش یافته آمیکرون مبتلا شده اند، واکسن نزده ها بوده اند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: آمارها و توضیحات آفریقای جنوبی در خصوص ویروس اُمیکرون، این نوید را به دنیا می دهد که واکسیناسیون می تواند حتی علیه این واریانت جدید که سرایت خیلی بالایی هم دارد، موثر باشد بنابراین توصیه ما این است افرادای که در کشور هنوز واکسن کرونا تزریق کردند، سریعا نسبت به این کار اقدام کنند تا در مقابل واریانت های جدید نیز مقاوم باشند.

به گزارش برگزیده های ایران، از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند ۱۳۹۸) تا کنون ۱۲۹ هزار و ۸۳۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ فروردین سال گذشته(۱۳۹۹) آغاز شد و تا کنون ۵۷ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۱ نفر دُز اول، ۴۷ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۳۳۳ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۶۶ هزار و ۲۶۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۵ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۶۳ دُز رسیده است.

با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است.

هز چند بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم آذر ماه گفت: تا به امروز موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شایع شده، در کشور گزارش نشده است.

اما در کنار واکسیناسیون، مردم باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا از گزند کرونا و سویه های مرگبار آن در امان بمانند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا