اخبار ورزشی

قدیمی: با چهار تیم در بازی‌های داخل سالن آسیا شرکت می‌کنیم/ نیاز به حمایت داریم

قدیمی: با چهار تیم در بازی‌های داخل سالن آسیا شرکت می‌کنیم/ نیاز به حمایت داریم

– اخبار ورزشی –

 بهرام قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران ضمن محکومیت حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم نامشروع صهیونیستی به غزه اظهار داشت: خدا را شاکریم که از شروع سال ۱۴۰۲، همانند سال گذشته رویدادها، اعزام‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای داشتیم که نشان از پویایی و حرکت رو به رشد این رشته اصیل ایرانی دارد. در ابتدای سال جاری در کنگره سال  ۲۰۲۳ هاکی آسیا که در کشور کره جنوبی برگزار شد برای یک دوره ۴ ساله دیگر ریاست هاکی داخل سالن آسیا به بنده سپرده شد و به عضویت هیئت اجرایی هاکی آسیا نیز درآمدم. در این مراسم، مقام سومی جام جهانی آفریقای جنوبی توسط  تیم ملی هاکی سالنی ایران به عنوان برترین دستاورد هاکی آسیا در سال گذشته انتخاب شد.

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون هاکی برگزار شد

رئیس فدراسیون هاکی ادامه داد: در اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی هاکی ۵ چمنی مردان، انتخابی تیم ملی را با کیفیت بالا در شهرستان گچساران برگزار کردیم و نفرات برتر به اردوی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شدند. مسابقات قهرمانی هاکی ۵ بانوان انتخابی تیم ملی نیز تیرماه در همدان برگزار شد و از نفرات برتر جهت حضور در اردوی تیم ملی برای اعزام به عمان دعوت به عمل آمد.

قدیمی گفت: ۳ اردو برای تیم مردان و ۲ اردو برای زنان پیش از اعزام به عمان برپا شد و بر اساس تفاهم‌نامه بین فدراسیون هاکی ایران و عمان، تیم‌های مردان و زنان هاکی ۵ چمنی، ۸ روز اردوی مشترک با تیم میزبان در شهر مسقط برگزار کردند و پس از آن به مسابقات اصلی که در شهر صلاله عمان برگزار می‌شد، رفتند. حاصل کار، کسب جایگاه نهمی آسیا برای بانوان برای نخستین بار در تاریخ هاکی چمنی کشورمان و قرار گرفتن تیم آقایان در جدول A مربوط به ۶ تیم برتر آسیا برای نخستین بار در تاریخ هاکی چمنی آقایان بود. پس از آن مسابقات المپیاد استعدادهای برتر هاکی ۵ چمنی دختران و پسران را به میزبانی تبریز داشتیم که از سطح کیفی بالایی برخوردار بود.

رئیس فدراسیون هاکی یادآور شد: از نکات مهم امسال می‌توان به حضور سرمربی آمریکایی خانم جون کنت ول در کشورمان اشاره کرد. برای نخستین بار در تاریخ هاکی بانوان کشور، یک سرمربی طراز اول دنیا، برای هدایت تیم‌های ملی به کشورمان سفر می‌کند. مذاکرات اولیه با این سرمربی، سال گذشته و در جریان جام جهانی آفریقای جنوبی انجام شد و پس از اخذ مجوزهای مربوطه البته با چند ماه تأخیر به دلیل عدم صدور ویزا، شهریور ماه به ایران آمد.

قدیمی تصریح کرد: اسفند ماه امسال تیم‌های ملی هاکی سالنی آقایان و بانوان‌مان در مسابقات داخل سالن آسیا که به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند. تنها فدراسیونی هستیم که به صورت همزمان چهار تیم بانوان و آقایان را روانه این مسابقات می‌کنیم. به همین دلیل نیازمند توجه و حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای اعزام این چهار تیم هستیم.

وی گفت: مسابقات قهرمانی کشور بانوان را در یاسوج  و لیگ داخل سالن آقایان را در سمنان خواهیم داشت. برگزاری اردوها و مسابقات مشترک با کشورهای مطرح در هاکی از دیگر برنامه‌های ما است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا