Categories: مرکزی

قراردادهای موقت زیبنده‌ قشر مظلوم و دردمند کارگر نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی بعد از ظهر امروز در بازدید از تشکیلات خانه کارگر ساوه با بیان اینکه اتحاد کار، کارگر و کارفرما رمز موفقیت و دستیابی به تولید است اظهار کرد: توجه و نگاه عادلانه به این مثلث طلائی منجر نتایج مطلوبی در تولید و صنعت دارد که مهم‌ترین آن رفع موانع فرا روی تولید پویاست.

وی با اشاره به این‌که به هیچ بهانه‌ای چراغ کارخانه نباید خاموش شود، افزود: تعطیلی کارخانجات امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته و بیکاری عامل آسیب‌های اجتماعی ست.

امام‌جمعه ساوه بیان کرد: قراردادهای موقت یک‌ماهه و دو ماهه و سالانه به هیچ عنوان زیبنده‌ قشر مظلوم و دردمند کارگر نیست و باید هر آنچه اسلام در خصوص کار و کارگر دستور داده مورد توجه باشد.

رحیمی با اشاره به ضرورت تلاش کارگر و کارفرما در عرصه‌ تولید بیان داشت: این مهم با همدلی و توجه به نیازهای یکدیگر در تأمین تولید با کیفیت به دست می‌آید.

وی افزود: هم‌اکنون اغلب کارگران زیرخط فقر به سر می‌برند و اهمیت به این قشر مظلوم برای رفع نیازهایشان ضروری است.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان‌ها را قشر کارگر شامل می‌شوند که در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار هستند.

 

داود میرزائی با اشاره به این‌که توجه به زیرساخت‌های اشتغال کارگران از اقصی نقاط کشور برای کار به این شهرستان ضروری است، افزود: تأمین مسکن با قیمت مناسب، مهم‌ترین دغدغه این قشر بوده که به آن توجهی نشده است.

وی اظهار کرد: احداث مسکن مورد نیاز کارگران به‌صورت تعاونی می‌تواند دغدغه این قشر مظلوم را تأمین کند تا با خیالی آسوده در سنگر صنعت و تولید مشغول به کار شوند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیان کرد: تسریع در تعریض مسیر ساوه به شهر صنعتی کاوه از مهم‌ترین مطالبات جامعه‌ کارگری این شهرستان با توجه به پیک تردد و ترافیک بالا و وقوع سوانح رانندگی است.

میرزائی با اشاره به این‌که خانه کارگر ساوه جزو خانه کارگرهای برتر کشور است، گفت: این مهم بر اساس ارزیابی‌های به دست آمده از حیث جذب اعضا و ارائه آموزش‌های رایگان کوتاه‌مدت این تشکیلات با بهره‌مندی از اساتید برجسته به‌صورت مجازی و نیمه‌حضوری است.

وی افزود: در آموزش‌های کوتاه‌مدت رایگان به‌صورت مجازی علاقه‌مندان از استان‌های مختلف کشور نیز شرکت می‌کنند که این امر نشان از کیفیت برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف علمی و صنایع دستی دارد.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴هزار…

16 دقیقه ago

واردات عینک آفتابی، ادوات موسیقی و لباس اسکی آزاد شد

واردات برخی کالاهای گروه چهاری مانند عینک آفتابی، ادوات موسیقی و لوازم و لباس اسکی…

17 دقیقه ago

ریزه‌خواری میلیاردرها از سفره کارگران!

هرساله همزمان با آغاز فصل پرداخت مالیات اصناف، سروصداها علیه مالیات زیاد می‌شود، آن‌هم از…

18 دقیقه ago

سد البرز مازندران سرریز شد

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران…

18 دقیقه ago

اثربخشی استراتژی خنثی‌سازی تحریم‌ها و تلخ‌کامی غرب

تمرکز کشور و دولت بر روی استراتژی خنثی‌سازی تحریم‌ها و اصالت‌بخشی به رویکرد پویا و…

19 دقیقه ago

باتلاق نتانیاهو در غزه/کابینه جنگ اسرائیل در یک قدمی فروپاشی

کارشناسان و رسانه‌های بین‌المللی و صهیونیستی با اشاره به اختلافات شدید میان مقامات سیاسی و…

20 دقیقه ago